#1 Skrevet Juni 19, 2009 (endret) Hei. Jeg var på hjulstillingskontroll med bilen litt etter jeg hadde montert senkesettet. Men dekka foran sliter som bare juling på innsiden.. Er gjort på Toyota verksted, men har dem gjort det skikkelig? Håper noen her kan lese av på skjemaet jeg legger ved, og svare meg på dette.. Er litt kjipt å bruke ei mnd lønn 4 ganger i året på dekk: gråter : ~ Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 19, 2009 Meget dårlig jobb det der, ikke rart du sliter dekk i alle fall. Jeg ville krevd dem for nye dekk og ny kontroll. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 19, 2009 Er ikke på villspor det som er justert, men det kunne nok vært lagt på litt ekstra spissing for å kompansere for at camber er for stor. får vell ikke justert så mye i riktig retning på disse bilene når de er senka, men ser ikke ut som han har rørt camberen heller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 19, 2009 Camberen venstre foran er jo justert fra -1,54 til -2,00. Kan vanskelig se at det kan forsvares. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 19, 2009 Camberen venstre foran er jo justert fra -1,54 til -2,00. Kan vanskelig se at det kan forsvares. Kan tenke meg at de ikke har funnet ut hvordan den justeres og derfor tenkt at den ikke er justerbar. At den er endra kan greit komme av at de har flytta litt på hjula ved justering av spissing f.eks Trådstarter: syns du kan sladde navn/tlf-nummer når du legger ut sånne dokumet. Ikke vits å henge ut noen før du har snakka med de om problemet;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 19, 2009 Når dere snakker om camber, så lurer jeg på om han som gjorde dette nevnte at han ikke fikk stille den!? Og det er venstre side foran som sliter mest.. Jeg må nok gå innom der å snakke med dem! Tusen takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 19, 2009 Når dere snakker om camber, så lurer jeg på om han som gjorde dette nevnte at han ikke fikk stille den!?Og det er venstre side foran som sliter mest.. Jeg må nok gå innom der å snakke med dem! Tusen takk for svar! Da kan du si at camber justeres i topp av dempertårn;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 19, 2009 Her er nok kun spissing justert, det kan jo skyldes at de ikke får justert ut camber mer men det ser ikke ut som de har rørt den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 19, 2009 Kan tenke meg at de ikke har funnet ut hvordan den justeres og derfor tenkt at den ikke er justerbar.At den er endra kan greit komme av at de har flytta litt på hjula ved justering av spissing f.eks Trådstarter: syns du kan sladde navn/tlf-nummer når du legger ut sånne dokumet. Ikke vits å henge ut noen før du har snakka med de om problemet Done! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 19, 2009 Har tenkt litt på å stikke innom Møller bil i Haugesund på mandag for å få bekreftet at dette er feil, og få med et skriv fra dem om at dette ikke er godt nok! Så når jeg skal hjemover neste helg stikker jeg innom Toyota verkstedet med dette skrivet og forlanger ny kontroll! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 20, 2009 lot du fjører å sånt få satt seg skikkelig før du tok hjulstilling? visst ikke de har fått satt seg skikkelig så hjelper det ikke å ta hjulstilling siden det da vil bli feil. man skal aldri ta hjulstilling på en bil som nettopp har montert nye dempere og fjører, skal kjøre mellom 2000-5000km for å la alt få sette seg før man gjør det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 20, 2009 Jeg venta 1 1/2 mnd ( 4-5000 km ) før hjulstilling ble tatt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 20, 2009 ja da er det ingen tvil om at de ikke har klart å gjort jobben sin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 20, 2009 hvorfor i alle dager sette en audi til toyota for å justere hjulvinkler? er ikke mye på en bil som skal være så nøyaktig som akkurat det .. så ser ikke helt logikken ved å sette den hos et annet merke. kan vel ikke forvente bedre resultat da når de ikke er kjent med merket (ikke at feiljustering er akseptabelt uansett) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 20, 2009 Grunnen til at den havna på toyota er at det ikke er så mange andre verksted rundt der jeg bor! Kunne jo ha vente noen mnd til og satt den inn på Møller bil i Haugesund, men tenkte det var det samme hvem som gjorde det!? De skal jo være kvalifisert til å fikse dette uansett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 20, 2009 visst verkstedet er kvalifisert til å ta hjulstilling på biler så skal de kunne ta alle biler uansett merke så fremst de ikke har spesifisert noe om at de ikke gjør det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 20, 2009 visst verkstedet er kvalifisert til å ta hjulstilling på biler så skal de kunne ta alle biler uansett merke så fremst de ikke har spesifisert noe om at de ikke gjør det! Tydeligvis ikke;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 20, 2009 Kan jo være noe med mekanikeren som tok hjulstillinga på min bil da, siden han sa at det ikke gikk å stille camber!? Han mannen i disken sa når jeg kom med bilen at det ikke var noe problem å få tatt denne kontrollen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 20, 2009 Tydeligvis ikke;) hehe, nei virker ikkje sånn men uansett så mener eg at har man sagt ja til å ta hjulstilling på ett fremmed merke så må man jammen klare å utføre jobben også, hjulstilling er hjulstilling, samme hvilken bil det er, er de samme vinklene på alle biler, eneste forskjellen er hvordan du justerer de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 21, 2009 hehe, nei virker ikkje sånn men uansett så mener eg at har man sagt ja til å ta hjulstilling på ett fremmed merke så må man jammen klare å utføre jobben også, hjulstilling er hjulstilling, samme hvilken bil det er, er de samme vinklene på alle biler, eneste forskjellen er hvordan du justerer de. Helt enig. Tar man på seg en jobb skal man greie å utføre den, så enkelt er det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 21, 2009 Tror vi kan konkludere med dårlig research av makaniker og derav dårlig sluttresultat. Gå til verkstedet å forlang ny kontroll samt framlegg krav om at de dekker nye dekk som følge av feilen de har gjort. Skulle bare mangle at en slik kontroll blir utført skikkelig uavhengig av hvilket merke verkstedet tilhører. Trenger man å finne ut hvilke vinkler som kan/ikke kan justeres så er ikke det så vankelig å finne ut via f.eks autohidden eller på SW til hjulstillingsapparatet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 21, 2009 Takk for flotte svar! Når jeg kommer meg hjem går turen rett til dette verkstedet! Men må ha meg nye dekk før jeg kan komme meg hjem, for ståltråden har kommet frem på innsiden, faen så kjipt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 21, 2009 Takk for flotte svar! Når jeg kommer meg hjem går turen rett til dette verkstedet! Men må ha meg nye dekk før jeg kan komme meg hjem, for ståltråden har kommet frem på innsiden, faen så kjipt.. Nye dekk må på før ny kontroll uansett... Skjevslitte dekk vil/kan gi feil instillingsresultat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 22, 2009 Dekka er bestilt Var innom Møller Bil idag, og han sa at det ikke gikk å stille på mer enn det som er gjort.. Men så nevnte jeg hvor man stiller camber og da kunne man plutselig stille litt mer der, men om det hjalp kunne han ikke svare på.. Han var veldig usikker, så jeg kunne komme tilbake på onsdag å snakke med en tekniker som kunne dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 3, 2009 Nå har jeg vært på ny kontroll og resultatet fra forrige kontroll stemte ikke med det han fikk opp på skjermen nå! Spissinga var heeelt feil på venstre side.. Fikk dekket hjulkontrollen, så jeg burde vel være fornøyd med det!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...