Anbefalte innlegg

Jeg fikk en 2'er på CO på min Audi 100 (C4) med AAR motor. : bh : Hva slags feilkilder snakker vi om da? Vil en ny og billig lamdasonde fra Biltema løse problemet, eller kan det være mye annet som også kan være galt? (Utslitt katalysator o.l....)

Jeg tenkte å fylle 50/50 med E85 og bensin for å lure den igjennom. Dette fuknet i alle fall for en S6 jeg hadde. Tips på en mer permanent fiks mottas med takk! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk en 2'er på CO på min Audi 100 (C4) med AAR motor. : bh : Hva slags feilkilder snakker vi om da? Vil en ny og billig lamdasonde fra Biltema løse problemet, eller kan det være mye annet som også kan være galt? (Utslitt katalysator o.l....)

Jeg tenkte å fylle 50/50 med E85 og bensin for å lure den igjennom. Dette fuknet i alle fall for en S6 jeg hadde. Tips på en mer permanent fiks mottas med takk! :)

 

3 kabel lambda som funker får du fra Ebay i england for 170kr inkl .frakt. Biltema lambdaen er ikke bra.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=158704&highlight=lambda+ebay

 

Sjekk først output fra lambdaen, enten med vagcom eller digitalt voltmeter. skal ligge og svinge kjapt mellom ca 0.2v og 0.8v med varm motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..en liten ting til. Funker virkelig VAGCOM på denne gamle kjærra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 kabel lambda som funker får du fra Ebay i england for 170kr inkl .frakt. Biltema lambdaen er ikke bra.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=158704&highlight=lambda+ebay

 

Sjekk først output fra lambdaen, enten med vagcom eller digitalt voltmeter. skal ligge og svinge kjapt mellom ca 0.2v og 0.8v med varm motor

 

Eller kjøp en original en fra Autohaus Arizona slik at du slipper noe skjøting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk vanntemperatursensorene også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..en liten ting til. Funker virkelig VAGCOM på denne gamle kjærra?

funker ikke på 94 audi 80 med 2.3 hvertfall, så vil tro det samme gjelder for din..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VAGCOM fungerer på min 80 Comp fra 94 i hvert fall. Denne har 2.0 da.

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at jeg fikk det til å virke på en 89-modell Audi 100 2.3E en gang. Uansett er det feilkodeavlesing også med blinkekoder på disse, da trenger man bare en liten pære og en ledningsstump. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

funker ikke på 94 audi 80 med 2.3 hvertfall, så vil tro det samme gjelder for din..

 

Det var snodig, burde funke på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde å lure meg igjennom kontrollen i dag, med E85 i halve tanken. Det gikk dårlig! : bh :

For å sjekke vanntemperatursensorene (laaangt ord), holder det å ohme disse for å sjekke at resistansen endrer seg, evt. brudd? Når jeg skal sjekke lamdasonden, hvilke ledere skal jeg måle spenning mellom?

 

Bensinforbruket på bilen er helt normalt, ikke noe oljeforbruk å snakke om heller. Siden avgassene er altfor høye, men ikke bensinforbruket, kan det hende at katalysatoren er gåen?

 

Til slutt, hvor skal VAGCOM kobles til på denne? I reléboksen i motorrommet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LItt overaska at det ikke gikk med E85 da...

 

Hva med plugger og tennkabler osv.... bra stand?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

holder på med og få senket co på en coupe med ng motor. fikk beskjed om at lamda verdien var litt høy. ikke så mye. jeg skal skifte lamda sonden og prøve igjen.. håper det går! sikkert en fordel og få gjort det for din del også tror jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fyll rein e85 da, går fint bare ta det jævlig me ro bort til eu kontrollen og fyll bensin straks den er ferdig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hentet for mange år siden en coupe quattro 2.3 20v i tyskland.

Den hadde ALT for høy Co i følge Biltilsynet. Det jeg gjorde en time før neste visning,var å

kjøre i 2.gir på E18 i ca. 40-45min. Coèn var helt fin og gikk med god klaring igjennom : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

holder på med og få senket co på en coupe med ng motor. fikk beskjed om at lamda verdien var litt høy. ikke så mye. jeg skal skifte lamda sonden og prøve igjen.. håper det går! sikkert en fordel og få gjort det for din del også tror jeg!

 

Husk alltid, at feilkoder på lambda, for høy eller for lav verdi

etc. ikke trenger å være defek lambda ! Lambda måler jo oksygeninnhold i eksos. Kan være div. feil som gjør at lambdaverdi er feil!

 

Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje banalt spørsmål, men er det forsøkt å justere CO i første omgang?

Og som nevnt tidligere, dårlig tenningsdetaljer kan skape en noe høy CO, uten at det nødvendigvis merkes på forbruk.

 

Vagcom på disse er i releboksen ved venstre A-stolpe ja. 2x2 pin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

låner denne tråden litt jeg å. hAr en 93 mod passat 16v som strøk med glans på eu kontrollen p.g.a høy co (11%) Det som er med min bil er at det ryker ikke nevneverdig når man kjører sier pappa når han kjører bak men når den har gått på tomgang litt ryker det som pokker. Noen tips her? Kan ikke si jeg ser det forsvinner nevneverdig med olje heller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 13 % CO på EU-kontrollen i 2007. Da var det ledningen til lambdasonden som hadde røket av. Selve sonden var intakt. Altså: Sjekk ledningene før du prøver å bytte selve lambdasonden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet noen om det er mulig å justere CO på KE Jettronic III?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan prøve følgende:

 

Du trenger en stk 3mm lang umbraco. I bakkant av bensinmengdefordeleren (den hvor de fem bremserørene til hver dyse går fra) er det et lite hull.

 

Stikk umbracoen ned dit, press litt ned og skru mot klokka (for mager blanding) eller med klokka (for fetere blanding).

 

Hvis du kobler fra kabelen til trykkregulatoren (den sorte dingsen i framkant), og kabelen evt. tomgangsventilen skal du fint merke at justeringene gjør utslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved å fylle E-85 vil du nok få ned co-verdien

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allright folkens, da er feilkoder lest ut. Fikk blinket ut 4444 som betyt at alt er OK. I og med at motorstyringa sier at alt er OK er jeg litt i villrede. Bilen bruker ikke nevneverdig med olje. Hva kan det da være?

 

Jeg har følgende forslag:

1) Katalysatoren har takket for seg? I følge Haynes rep. håndbok holder denne i maks 160k km, min har gått 198k km og har nok aldri vært byttet.

2) Tennpluggene er ikke byttet på lenge. Kan det ha noe å si? Jeg har ikke hatt noe problemmer med feiltenning.

 

Hva tror dere? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde for høy co. Det jeg gjorde var å reise hjem å pusse pluggene, også var det ett hull i innsugs belgen som jeg mener jeg fikk tettet. gikk da fra 2.2 til 0.25;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er lenge siden pluggene er skiftet, så bør du skifte de ja, samme med luftfilteret, trenger ikke være mer enn det som skal til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.