#1 Skrevet Juni 19, 2009 Jeg fikk en 2'er på CO på min Audi 100 (C4) med AAR motor. Hva slags feilkilder snakker vi om da? Vil en ny og billig lamdasonde fra Biltema løse problemet, eller kan det være mye annet som også kan være galt? (Utslitt katalysator o.l....) Jeg tenkte å fylle 50/50 med E85 og bensin for å lure den igjennom. Dette fuknet i alle fall for en S6 jeg hadde. Tips på en mer permanent fiks mottas med takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 19, 2009 (endret) Jeg fikk en 2'er på CO på min Audi 100 (C4) med AAR motor. Hva slags feilkilder snakker vi om da? Vil en ny og billig lamdasonde fra Biltema løse problemet, eller kan det være mye annet som også kan være galt? (Utslitt katalysator o.l....)Jeg tenkte å fylle 50/50 med E85 og bensin for å lure den igjennom. Dette fuknet i alle fall for en S6 jeg hadde. Tips på en mer permanent fiks mottas med takk! 3 kabel lambda som funker får du fra Ebay i england for 170kr inkl .frakt. Biltema lambdaen er ikke bra. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=158704&highlight=lambda+ebay Sjekk først output fra lambdaen, enten med vagcom eller digitalt voltmeter. skal ligge og svinge kjapt mellom ca 0.2v og 0.8v med varm motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 19, 2009 Takker og bukker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 19, 2009 ..en liten ting til. Funker virkelig VAGCOM på denne gamle kjærra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 19, 2009 3 kabel lambda som funker får du fra Ebay i england for 170kr inkl .frakt. Biltema lambdaen er ikke bra. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=158704&highlight=lambda+ebay Sjekk først output fra lambdaen, enten med vagcom eller digitalt voltmeter. skal ligge og svinge kjapt mellom ca 0.2v og 0.8v med varm motor Eller kjøp en original en fra Autohaus Arizona slik at du slipper noe skjøting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 19, 2009 Sjekk vanntemperatursensorene også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 19, 2009 ..en liten ting til. Funker virkelig VAGCOM på denne gamle kjærra? funker ikke på 94 audi 80 med 2.3 hvertfall, så vil tro det samme gjelder for din.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 20, 2009 VAGCOM fungerer på min 80 Comp fra 94 i hvert fall. Denne har 2.0 da. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 20, 2009 Mener å huske at jeg fikk det til å virke på en 89-modell Audi 100 2.3E en gang. Uansett er det feilkodeavlesing også med blinkekoder på disse, da trenger man bare en liten pære og en ledningsstump. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 22, 2009 funker ikke på 94 audi 80 med 2.3 hvertfall, så vil tro det samme gjelder for din.. Det var snodig, burde funke på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 24, 2009 (endret) Jeg prøvde å lure meg igjennom kontrollen i dag, med E85 i halve tanken. Det gikk dårlig! For å sjekke vanntemperatursensorene (laaangt ord), holder det å ohme disse for å sjekke at resistansen endrer seg, evt. brudd? Når jeg skal sjekke lamdasonden, hvilke ledere skal jeg måle spenning mellom? Bensinforbruket på bilen er helt normalt, ikke noe oljeforbruk å snakke om heller. Siden avgassene er altfor høye, men ikke bensinforbruket, kan det hende at katalysatoren er gåen? Til slutt, hvor skal VAGCOM kobles til på denne? I reléboksen i motorrommet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 24, 2009 LItt overaska at det ikke gikk med E85 da... Hva med plugger og tennkabler osv.... bra stand? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 24, 2009 holder på med og få senket co på en coupe med ng motor. fikk beskjed om at lamda verdien var litt høy. ikke så mye. jeg skal skifte lamda sonden og prøve igjen.. håper det går! sikkert en fordel og få gjort det for din del også tror jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 24, 2009 fyll rein e85 da, går fint bare ta det jævlig me ro bort til eu kontrollen og fyll bensin straks den er ferdig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 24, 2009 Hentet for mange år siden en coupe quattro 2.3 20v i tyskland. Den hadde ALT for høy Co i følge Biltilsynet. Det jeg gjorde en time før neste visning,var å kjøre i 2.gir på E18 i ca. 40-45min. Coèn var helt fin og gikk med god klaring igjennom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 25, 2009 holder på med og få senket co på en coupe med ng motor. fikk beskjed om at lamda verdien var litt høy. ikke så mye. jeg skal skifte lamda sonden og prøve igjen.. håper det går! sikkert en fordel og få gjort det for din del også tror jeg! Husk alltid, at feilkoder på lambda, for høy eller for lav verdi etc. ikke trenger å være defek lambda ! Lambda måler jo oksygeninnhold i eksos. Kan være div. feil som gjør at lambdaverdi er feil! Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 25, 2009 (endret) Kanskje banalt spørsmål, men er det forsøkt å justere CO i første omgang? Og som nevnt tidligere, dårlig tenningsdetaljer kan skape en noe høy CO, uten at det nødvendigvis merkes på forbruk. Vagcom på disse er i releboksen ved venstre A-stolpe ja. 2x2 pin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 25, 2009 låner denne tråden litt jeg å. hAr en 93 mod passat 16v som strøk med glans på eu kontrollen p.g.a høy co (11%) Det som er med min bil er at det ryker ikke nevneverdig når man kjører sier pappa når han kjører bak men når den har gått på tomgang litt ryker det som pokker. Noen tips her? Kan ikke si jeg ser det forsvinner nevneverdig med olje heller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 25, 2009 Jeg hadde 13 % CO på EU-kontrollen i 2007. Da var det ledningen til lambdasonden som hadde røket av. Selve sonden var intakt. Altså: Sjekk ledningene før du prøver å bytte selve lambdasonden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 1, 2009 Vet noen om det er mulig å justere CO på KE Jettronic III? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 29, 2009 Du kan prøve følgende: Du trenger en stk 3mm lang umbraco. I bakkant av bensinmengdefordeleren (den hvor de fem bremserørene til hver dyse går fra) er det et lite hull. Stikk umbracoen ned dit, press litt ned og skru mot klokka (for mager blanding) eller med klokka (for fetere blanding). Hvis du kobler fra kabelen til trykkregulatoren (den sorte dingsen i framkant), og kabelen evt. tomgangsventilen skal du fint merke at justeringene gjør utslag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 29, 2009 Ved å fylle E-85 vil du nok få ned co-verdien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 29, 2009 (endret) Allright folkens, da er feilkoder lest ut. Fikk blinket ut 4444 som betyt at alt er OK. I og med at motorstyringa sier at alt er OK er jeg litt i villrede. Bilen bruker ikke nevneverdig med olje. Hva kan det da være? Jeg har følgende forslag: 1) Katalysatoren har takket for seg? I følge Haynes rep. håndbok holder denne i maks 160k km, min har gått 198k km og har nok aldri vært byttet. 2) Tennpluggene er ikke byttet på lenge. Kan det ha noe å si? Jeg har ikke hatt noe problemmer med feiltenning. Hva tror dere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 29, 2009 jeg hadde for høy co. Det jeg gjorde var å reise hjem å pusse pluggene, også var det ett hull i innsugs belgen som jeg mener jeg fikk tettet. gikk da fra 2.2 til 0.25;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 29, 2009 Om det er lenge siden pluggene er skiftet, så bør du skifte de ja, samme med luftfilteret, trenger ikke være mer enn det som skal til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...