#26 Skrevet Juni 24, 2009 Har byttet svinghjul å clutch i går kveld. Deler koster ca 12000,- levert av mekonomen. Dette til motorkode AVF 02 -05 modell, 4 motion. Har da byttet svinghjul, komplett clutch, tettering bakkant veiv, fremre tettering girkasse, bolter til svinghjul, og støttelager for inngående aksling girkasse. Vi brukte 7 timer på jobben x 2 mann, inkludert rengjøring og prøvetur samt produksjon av verktøy for å få ut nålelageret som ligger i bakkant av veiva. Jobben var helt kurant den, tatt i betraktning at ingen av oss hadde gjort denne jobben på en passat før. Anbefaler å bruke spesialverktøy for å løse ut trykket på trykkplaten ved demontering og montering , det letter jobben enormt. Har nå merkbart mindre vibrasjon i bilen. Har bare halve pedaltrykket, samt at pedalen tar mye tidligere og jevnere. Det gamle svinghjulet hadde en slakk mellom indre og ytre del på ca 2 cm, før det brått møtte motstand. I tillegg var det blitt blått. Det nye kan vris ca 5mm, samt at det blir gradvis mere motstand når man vrir på det. Deler hos møller koster ca 17000,- før rabatt. Svinghjul til 01 modell er ca 3000,- kr dyrere enn det jeg trengte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juli 3, 2009 Hadde time på verksted om onsdagen, her ville de teste dysene... da de tok testen viste det seg at de var innom grensene med god margin, men litt slitt... så neste alternativ var å justere kammen, men dette er ikke så nødvending nå da jeg snart skal bytte regreim... de tømte også noen flasker med dyserens på tanken, dette ser faktisk ut som at det har hjulpet betraktelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...