Anbefalte innlegg

Var innom bilextra idag og handlet inn Meguiars Quick Clay og Meguiars Gold Class liquid wax. Noen som har noen erfaringer rundt disse to produktene? Og riktig fremgangsmåte for å få best mulig resultat? Er første gang jeg bruker clay. Tenkte jeg skulle bruke morgendagen til å shine bil.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeprodukter det der.

Bruker selv quick detailer'n når jeg skal bruke clay.. men det fungerer nok bra med liquid wax også.

Spray på voksen som "smurning" til claybaren.. og før den over området du jobber på.

Sørg for å ha nok "smurning" og ta små områder i gangen. Som du vil se så samler claybaren med seg mye dritt fra lakken din.

Brett clayen slik at du baker inn dritten og repeter til clayen sklir veldig lett over arbeidsområdet.

Fantastisk resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt misforståelser her..

Gold class liquid wax er ikke egnet som "Smøring" til clay, skal kun brukes som voks -dvs. smøres på og tørkes av, helt til slutt i alle bilpleie-operasjoner....

 

Til claying trenger du "quik detailer", "gold class spray detailer, "last touch spray detailer" eller "final inspection" fra Meguiar´s, eller evt andre produsenter, eller til nød bilsåpe. -viktig å ha bra med smøring under leira :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo kjøpt Quick Clay, og der skal det føle med Clay Lube.

 

Andreas leverer en bra beskrivelse over fremgangsmåte!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til Clay lube er det ett produkt som virkelig er bra, Optimum No Rinse, wash and shine. Er en litersflaske med konsentrat. Holder til MANGE litersflaske med claylube. Er skummelt å ha "dyr" clay-lube slik at man sparer på den. For det kan aldri bli for vått når man bruker clay..

 

Optimum No Rinse, wash and shine har flere bruksområder og, så den er helt super!

 

Scandicshine selger denne..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.