#1 Skrevet Juni 20, 2009 har lest litt rundt på forumet og ser at alle sier det er legeringen i sylindrene til v8ern som er dårlig og forårsaker oljelekkasje. da blir spørsmålet mitt, hvordan vet man at legeringen er gåen? (trykkfall ved kop test?) kan det ikke være noe annet? toppakningene, tetningene eller stempelringer? Noen som vet vilke motorer som eventuelt passer over, (3,6 og 4.2 fra audi V8, 4.2 fra S6, 4.2 fra S8 osv) grunnen til at jeg spørr er at jeg har veldig lyst på en s4 v8 og har funnet en billig som ryker litt blått er en ABH med 6 trins manuell som står i bilen. kan og er villig til og skru litt så det gjør ingen ting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 20, 2009 vet ikke hvordan man tester det, men mange som bytter alle tetningene uten at det hjelper. Bare det er endel jobb og sikkert dyrt. Står s6 c4 motorer i sverige til 5000-10000, står ofte noen i norge og men dyrere. Disse går vist rett i mot orginalt ledningsnett(ikke erfart selv så vil ikke garantere, men skal være det) 3,6 er kjedelig men mye mulig den og passer. Nyere maskiner har vel ikke fordeler og passer vel neppe.. Er vel det som er forsjellen på s6 og s6+ motorene.. forresten s4 med v8 kom kun med 6 trinns manuell:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 20, 2009 takker for svar har funnet 4.2 motor fra en S8 fra 96. Komplett med ledningsnett og hjerne til 15k men heller litt mot en 3.6 liter siden dem ikke har det problemet med legeringen, men så blir det ikke en ekte S4 igjen da... (dilemma) men skal prøve og bytte toppakningene på denne hvis jeg kjøper den så får man se om det hjelper. så kan man jo samtidig måle sylindrene om de er ovale eller ikke... man kan jo være heldig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 20, 2009 Min 4,2 ryker også blått av og til. Ved oppstart og noen ganger når man "motorbremser" i nedoverbakke og gasser på igjen. Topper er overhalte, nye ventiltettninger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 20, 2009 Min S4 4,2 ryker også blått når man motorbremser i nedoverbakke og gasser på, i tillegg når den blir stående på tomgang ei stund å begynner å kjøre, har også funnet ut at oljeforbruket er vesentlig mye mindre om oljenivået ligger på min. på peilepinnen i forhold til om den ligger på max. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 20, 2009 Min S4 4,2 ryker også blått når man motorbremser i nedoverbakke og gasser på, i tillegg når den blir stående på tomgang ei stund å begynner å kjøre, har også funnet ut at oljeforbruket er vesentlig mye mindre om oljenivået ligger på min. på peilepinnen i forhold til om den ligger på max. Slik var det på min gamle 90 quattro 20V også. Den gikk sjelden under minimum på peilestaven... , men literen mellom min og max gikk på noen hundre mil 4.2 i C4 S6 mindre problemer med oljeforbruk enn S4 Og 8Coil motoren i S6plus 97 ,tidlig A8 og S8 skal vistnok være ganske bra 3.6 V8 blir nok tamm i forhold til 4.2 iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 21, 2009 hm tenker jeg ikke blir og kjøpe 3.6 ern siden bilen ikke blir en ekte s4 av det... tenker jeg prøver og bytte toppakningene og ser om det blir bedere om ikke kjøper jeg S8 motoren om jeg kjøper bilen da blir litt mye og nokk alt for dyrt og sende motoren inn til borring og få sotte inn sylinderforinger i stål... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...