Dere med A5 (Anbefaling felgbredde på 20")

Anbefalte innlegg

Hei dere som har A5.. nå har dama mi kjøpt seg en A5 2.0Tfsi 2hjulstrekk å skal kjøpe felger til dette gliset:D

har finne ut hvilke felger ho skal ha men va slags størrelse skal ve ha på dette?

ho skal ha 20".. men hva slags bredde? på felg og dekk og hva slags bolt sirkel er det??'

 

 

Mvh Atle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei dere som har A5.. nå har dama mi kjøpt seg en A5 2.0Tfsi 2hjulstrekk å skal kjøpe felger til dette gliset:D

har finne ut hvilke felger ho skal ha men va slags størrelse skal ve ha på dette?

ho skal ha 20".. men hva slags bredde? på felg og dekk og hva slags bolt sirkel er det??'

 

 

Mvh Atle

 

Mange tråder om folk sine A5'er og der også mye info om hjul, men det er i hvertfall ganske god plass på disse bilene, så 9 eller 9,5x20 ET30 der omkring passer bra. Også er det endel mer plass bak enn foran også for de som vurderer bredere felg og dekk bak. 5x112 boltsirkel som alle andre Audier på denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dorlig på å søke på forumet jeg fant ikke noe på felger a5. ser du.

noen som kan linke noe``??

mvh atle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har originale s-line 20" på min,disse er 9X20 ET29,med 255/30-20,synes de står litt langt inne bak,så har bestilt 10mm spacere til bakhjulene,så plass er ikke mangelvare på disse bilene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jo helt knall:D merker du noe som helst sporing med de dekkene?? dama er ikke noe glad i at bilen sporer ser du.

men vist man da hadde valgt 9x20" Et 35 slippe man vell spacer?:D

 

Mvh Atle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motsatt. Skal du slippe spacer så må innpresset være lavere.

 

Litt sporing må man nok leve med på såpass brede dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig som det blir skrevet over,jeg får ET19 bak med 10mm spacere,er nok plass til mer,men vil ikke dra de for langt ut,det blir rånete i mine øyne..,sporing merkes litt på veldig slitt asfalt,men er ikke noe plagsomt,dette varierer vel litt fra dekkmerke og mønster..jeg har pirelli p-zero nero

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det Et 19 du har eller 29??

noen om har noen bilder av 9x20 og 10x20 og forskjellig innpress??

ja noe sporing er det men ikke noe helt vilt som i de eldre bilene:D?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det Et 19 du har eller 29??

noen om har noen bilder av 9x20 og 10x20 og forskjellig innpress??

ja noe sporing er det men ikke noe helt vilt som i de eldre bilene:D?

 

Felgen hass er Et29 på , men når han setter på 10mm spacer så minker Et med 10.. og da blir det Et 19 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har originale s-line 20" på min,disse er 9X20 ET29,med 255/30-20,synes de står litt langt inne bak,så har bestilt 10mm spacere til bakhjulene,så plass er ikke mangelvare på disse bilene..

 

Jeg trur du har 265/30-20, det er dette som er orginalt på A5 med 20" s-line hjul. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En viktig ting å merke seg er at A5 og nye A4 har fått ny navstørrelse. 66.6 mm (mot 57.1 som alle VAG har hatt tidligere). Pass derfor på å kjøpe felger som er borret opp med stort nok senter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dama er ikke noe glad i at bilen sporer ser du.

 

 

FWD og 265 dekk sporer på asfalt med hjulspor i, som alle brede dekk med lav profil.

Kjørte lik bil i går med 9x20 og 265/30 og ved skikkelig pådrag på litt slitt vei er det greit å holde godt i rattet.. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

va er anbefalt å ha på bilen da får å ikke ha for mye sporing?

gjør jo ikke noe om det spore litt bare ikke bilen er helt galen og det river i rattet ol

men det må jo også se bra ut seff:D

hehe:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 8,5" - ET35 - 245x30x20" - 25mm spacer & 10" - ET35 285x25x20 - 10mm spacer bak..

Ingen sporing:)

DSC_0882.jpg

DSC_0882.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men nå har du Firhjlustrekk:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at sporing ikke nødvendigvis har noe med dekkbredde å gjøre.

Det er større variasjoner fra dekkmerke til dekkmerke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at sporing ikke nødvendigvis har noe med dekkbredde å gjøre.

Det er større variasjoner fra dekkmerke til dekkmerke.

 

Ja helt enig i det... har hatt mange biler der ett dekkmerke har sporet mens et annet har vært helt fint:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 8,5" - ET35 - 245x30x20" - 25mm spacer & 10" - ET35 285x25x20 - 10mm spacer bak..

Ingen sporing:)

 

Kult! Hvorfor ikke sette bakhjulet foran og kjøpe 2 nye felger og dekk? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult! Hvorfor ikke sette bakhjulet foran og kjøpe 2 nye felger og dekk? :)

 

Hehe.. har tenkt på det.. men liker godt oppsettet med mer kant på bakfelgene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trur du har 265/30-20, det er dette som er orginalt på A5 med 20" s-line hjul. :D

 

Nei har nok 255,bilen er ikke fabrikklevert med 20",fikk mye bedre pris på 255 enn 265,så da ble det sånn,får jo bilen litt nærmere bakken og litt mindre "ballong" look om du skjønner,:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne istedet for å lage ny tråd.

 

Er det noen som vet hvor breie felger en får på A5? har jo sett at 10.5" et 30 går hele veien rundt men hvor mye mer går? ser han i denne annonsen kjører 12" bak men det må vel være gjort noe med buer her? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35087711

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett flere med 12" bak, og det ser ut som det er plass til det.

Var nett ute og grovmålte på mine bakdekk, og det ser ut som det er plass til 3cm innover og 2 cm utover, da blit det 12"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne istedet for å lage ny tråd.

 

Er det noen som vet hvor breie felger en får på A5? har jo sett at 10.5" et 30 går hele veien rundt men hvor mye mer går? ser han i denne annonsen kjører 12" bak men det må vel være gjort noe med buer her? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35087711

 

Har sett flere biler på finn.no med 12 tom bak på a5, så med høy nok offset på felg så går nok det. Det er stusser over på denne bilen er fordekkene, helt feil dimensjon ift bakhjul og orig.dim på 265.30 20. Mulig supersenken gjør det litt bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.