Audi A3 09Modell, Quattro eller Haldex?

Anbefalte innlegg

Som topicen sier så er jeg bare ut etter et enkelt og greit svar på om audien min faktisk har ordentlig quattro eller bare haldex? er litt lei av og krangle med "gutta" om dette.. har hørt så mye forskjellig, blannt annet at a3 framm til 09 hadde haldex men etter dette har quattro, noe jeg har vanskelig for og tro..

tusen takk for kjappt og enkelt svar!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt svar. Står motoren på tvers, er det haldex. står den på langs, er det torsen. Forøvrig er vel begge "ekte" quattro, siden det bare er ett varemerke og ikke en spesiell teknologi.

Så din A3 har nok haldex ja. Jeg er iallefall veldig fornøyd med haldexen på min, og det er første generasjon, du har vel gen 4 sikkert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortell gutta dine at de ikke kan rette på folk så lenge de ikke kan leksa si om tverstilt og langs stilt motor :P

Med haldex gen.4 er den så kjapp med å reagere at man skal være dyktig for å merke forskjeller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, da var den saken oppklart!:) takker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.