Bygge om fra nivåregulering til vanlig demper. Typ 44 quattro

Anbefalte innlegg

Jeg har fått lekkasje på nivåreguleringa på min 90 mod 100 q, og istedenfor å reparere dette så tenkte jeg at jeg bare fjerner hele greia og bygger om til vanlig dempere.

Hva er det jeg trenger av deler for å få dette til? Bilen har originalt sportsunderstell om dette har noen betydning...

Kan man bruke fjørene som sitter der nå eller må disse også byttes?

Tenkte jeg skulle blende uttaket fremme på servo pumpa. Kan jeg gjøre det, eller blir det krøll med noe annet?

Håper på raske svar da jeg er ganske avhengig av bilen for å komme meg på jobben...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan svare på dette?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis denne er lik som 88 mod 200 TQ så er det en hydraulisk lastavhengig ventil som er koblet til nivåregulering og bremsekrets. Du må enten skaffe annen lastavh ventil eller kjøre uten. Sjekk om du har hydraulisk eller vakuumstyrt bremsekraftforsterker, har du førstnevnte kan du ikke blinde hydraulikken ved pumpe men må ta det etter bombe på vei bakover.

Skal du kjøre uten er det bare å blinde av inngående hydraulikktrykk og koble bremserør forbi lastventilen, da trenger du kun nipler til bremserør og noen rørstumper. Husker ikke om det var noe returrør, men det kan i såfall bare ligge igjen sammen med den gamle lastventilen. Tipper du trenger et t-stykke, noen få skjøtestykker og et blindstykke.

Skal du kjøre med så må du skaffe deg lastavhengig ventil fra bil uten nivåregulering da denne er mekanisk og ikke hydraulisk styrt.

Fjærene har ulikt delenr, men det er mulig at de er såpass like at det ikke betyr noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da satser jeg på at jeg kan bruke fjørene som står på bilen fra før... Har bestilt nye dempere og får de imorra, så da får vi se åssn resultatet blir...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg veit må du byttet lageret i toppen også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei skal i gang med samme opplegget med min Audi 100 1990 2.3 quattro Avant.

Lastereguleringsventilen er defekt og jeg har lekkasje på oljedempere. Da er det ingen vei utenom å bygge om.

Spørsmålet er hva må byttes. Er det dette som må til?:

Lasteregueringsventil, dempere, fjører og topplager? (samt blinde av for hydraulikken bakover og bytte noen bremserør)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg kjøpte to komplette bakre fjærbein til en 96-modell A6 hos høggern, koblet fra hydraulikkrørene og fjernet de gamle fjørbeina og demperne og satte inn de jeg kjøpte hos høggern. I tillegg satte jeg inn et u-formet hydraulikkrør som en bypass mellom røret som kommer fra pumpa og det røret som går til pumpa. Se på avataren min! 1500 kr,- for to komplette fjærbein hos høggern!

Se forøvrig her også:http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=157815&highlight=niv%E5regulering

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok høres bra ut, da skal jeg skaffe fjørbein fra a6. Spiller det noen rolle om det er med eller uten quattro?

Kjøper en standard bremseavlastningsventil for quattro så er jeg vel i mål.

Det u-røret du laget. var det før akkumulator bak slik at den kunne hugges vekk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle om fjærbeina er fra quattro eller ikke, modell opp til -97, mener jeg å huske. Jeg har ikke fjernet noe av det gamle som satt der foruten fjørbeina, men denne u-en sitter like foran venstre bakhjul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke lastavhengighetsventil hvis du har ABS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde dette selv på min 91 typ44 quattro i. Kjøpte 2 komplette fjærbein for 800 på høggern fra en 96 A6 1.8 FWD. Plugget bare utløpet fra akkumulatorene med passende skrue og locktite gjengetetting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.