Anbefalte innlegg

Hei:)

Har ståandes ein 1980' Golf 1 LD 1,5 diesel. Motoren er skjært, men no har eg lurt på å bytte motoren og bruke den som vinterbil/bruksbil.

1,5 literen er som kjent ikkje av det sprekaste slaget, derfor kunne det vert aktuelt å bytte til ein anna motor.

Er det andre motorar som passar utan å gjere for store endringar? Og kva må eventuelt gjerast?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:)

Har ståandes ein 1980' Golf 1 LD 1,5 diesel. Motoren er skjært, men no har eg lurt på å bytte motoren og bruke den som vinterbil/bruksbil.

1,5 literen er som kjent ikkje av det sprekaste slaget, derfor kunne det vert aktuelt å bytte til ein anna motor.

Er det andre motorar som passar utan å gjere for store endringar? Og kva må eventuelt gjerast?

Den som søker finner,her er en fin tråd om alternativer

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=100954&highlight=motoralternativer

Ang hva som må gjøres avhenger av hva du bytter til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar:)

Etter det eg forstod var den tråden mest om bensinmotorane, er det samme motorfestene på 1,5 diesel som på 1,5 bensin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja burde være det. De fleste festene står jo på girkassen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur eg berre bytter til ein original 1,5 att, muligens 1,6. Kva må byttast på bilen for å bruke 1,6?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,5d har 50hk og 1,6d har 54hk.. det er fullt mulig å sette en 1.6d i Golfen uten problem.. Girkasse og motorfeter har du fra før, så det er bare å flytte over.

Det er nesten 2 identiske motorer. Bare småting som feks luftfilter som er forskjellen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.