#1 Skrevet Juni 21, 2009 Hei:) Har ståandes ein 1980' Golf 1 LD 1,5 diesel. Motoren er skjært, men no har eg lurt på å bytte motoren og bruke den som vinterbil/bruksbil. 1,5 literen er som kjent ikkje av det sprekaste slaget, derfor kunne det vert aktuelt å bytte til ein anna motor. Er det andre motorar som passar utan å gjere for store endringar? Og kva må eventuelt gjerast? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 21, 2009 Hei:) Har ståandes ein 1980' Golf 1 LD 1,5 diesel. Motoren er skjært, men no har eg lurt på å bytte motoren og bruke den som vinterbil/bruksbil. 1,5 literen er som kjent ikkje av det sprekaste slaget, derfor kunne det vert aktuelt å bytte til ein anna motor. Er det andre motorar som passar utan å gjere for store endringar? Og kva må eventuelt gjerast? Den som søker finner,her er en fin tråd om alternativer http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=100954&highlight=motoralternativer Ang hva som må gjøres avhenger av hva du bytter til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2009 Takk for svar:) Etter det eg forstod var den tråden mest om bensinmotorane, er det samme motorfestene på 1,5 diesel som på 1,5 bensin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 23, 2009 Ja burde være det. De fleste festene står jo på girkassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 27, 2009 Trur eg berre bytter til ein original 1,5 att, muligens 1,6. Kva må byttast på bilen for å bruke 1,6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 5, 2009 1,5d har 50hk og 1,6d har 54hk.. det er fullt mulig å sette en 1.6d i Golfen uten problem.. Girkasse og motorfeter har du fra før, så det er bare å flytte over. Det er nesten 2 identiske motorer. Bare småting som feks luftfilter som er forskjellen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...