#1 Skrevet Desember 20, 2004 Får man ikke sove så kan man like så greit finne ut av verdensproblemene! 3 1/2 time til jeg skal på jobb.. pytt. Har altså en Golf 2 Syncro, stag-overføring på kassa. Jeg får den ikke i første! Ikke antydning til det engang. Har nettopp bytta kassa, og donor-bilen hadde ikke dette problemet. Alle andre girene funker som de skal. Byttet motor samtidig som kassa, og den clutchen som står i nå er ca 1 år gammel og slurer allerede, da er ikke start i andregir så poppis.. Er dette noe man kan gjøre selv, eller må man ha spesialverktøy fra VAG? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 20, 2004 Justerte inn giroverføringene mine mens jeg holdt på og vet derfor ikke hvordan det evt. oppfører seg, men jeg ville trodd at hvis det ikke var korrekt justert ville du hatt problemer med flere gir, ikke bare 1. Hvis stagene er "ute av laget" vil jo dette forplante seg til alle gir...eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 20, 2004 Simpelt å justere, plastdingser du vrir på. kan sveise om shifteren på kassa og, så får du short shift 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 20, 2004 Jeg skal såfall ikke ha no short-shift før jeg får skjøta på girstanga mi. Noen har laget short-shift på mongo måten, kappe girstanga!. Får studere litt i morra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 21, 2004 virker revers? du trenger 2 13mm nøkler og litt tålmodighet. må sikkert flere forsøk for at det blir rett. jeg har enda ikke fått det til. nå virker revers men ikke 1. og 2. de siste er fine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 21, 2004 Revers funker bra. I dag fant jeg første giret, om jeg tar den i andre, så fram og litt mot tredje. Der finner jeg det. 50/50 om man treffer 1 eller 3.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 21, 2004 er en fordel om du har en kamerat som kan sitte inne i bilen å holde på girstangen mens du holde på framme!! først må du finne ut hvor langt inn å ut du skal ha feste nederst(første leddet) så den samme h\v til du treffer 1gir da er du ikke langt unna!! skulle lagt med bilder...hadde vel vært enklere?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 22, 2004 Hvis noen har Hayne's manualen er det sikkert beskrevet der hvordan det skal justeres uten for mye prøving og feiling. På min fulgte jeg oppskriften i boka og testet etterpå...alt funket ypperlig på andre forsøk (første gangen målte jeg ikke nøye nok...). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 22, 2004 Haynes har man så jeg får studere litt i den. Håper jeg slipper å bytte foringer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 22, 2004 Jeg skiftet alle foringer på min når jeg hadde ute motor/gir, det angrer jeg ikke på. Ble mye bedre etter at jeg byttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...