Får den ikke i første, justere giroverføring? Golf 2!

Anbefalte innlegg

Får man ikke sove så kan man like så greit finne ut av verdensproblemene! 3 1/2 time til jeg skal på jobb.. pytt.

 

Har altså en Golf 2 Syncro, stag-overføring på kassa. Jeg får den ikke i første! Ikke antydning til det engang. Har nettopp bytta kassa, og donor-bilen hadde ikke dette problemet. Alle andre girene funker som de skal.

 

Byttet motor samtidig som kassa, og den clutchen som står i nå er ca 1 år gammel og slurer allerede, da er ikke start i andregir så poppis..

 

Er dette noe man kan gjøre selv, eller må man ha spesialverktøy fra VAG?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justerte inn giroverføringene mine mens jeg holdt på og vet derfor ikke hvordan det evt. oppfører seg, men jeg ville trodd at hvis det ikke var korrekt justert ville du hatt problemer med flere gir, ikke bare 1.

 

Hvis stagene er "ute av laget" vil jo dette forplante seg til alle gir...eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Simpelt å justere, plastdingser du vrir på. kan sveise om shifteren på kassa og, så får du short shift ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal såfall ikke ha no short-shift før jeg får skjøta på girstanga mi.

 

Noen har laget short-shift på mongo måten, kappe girstanga!. : bråk :

 

Får studere litt i morra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

virker revers?

 

du trenger 2 13mm nøkler og litt tålmodighet.

må sikkert flere forsøk for at det blir rett.

 

jeg har enda ikke fått det til.

nå virker revers men ikke 1. og 2.

de siste er fine

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Revers funker bra.

 

I dag fant jeg første giret, om jeg tar den i andre, så fram og litt mot tredje. Der finner jeg det. 50/50 om man treffer 1 eller 3.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en fordel om du har en kamerat som kan sitte inne i bilen å holde på girstangen mens du holde på framme!! først må du finne ut hvor langt inn å ut du skal ha feste nederst(første leddet) så den samme h\v til du treffer 1gir

da er du ikke langt unna!! skulle lagt med bilder...hadde vel vært enklere?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen har Hayne's manualen er det sikkert beskrevet der hvordan det skal justeres uten for mye prøving og feiling.

 

På min fulgte jeg oppskriften i boka og testet etterpå...alt funket ypperlig på andre forsøk (første gangen målte jeg ikke nøye nok...).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haynes har man så jeg får studere litt i den. Håper jeg slipper å bytte foringer.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skiftet alle foringer på min når jeg hadde ute motor/gir, det angrer jeg ikke på.

Ble mye bedre etter at jeg byttet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.