#1 Skrevet Juni 21, 2009 Hei Er hjemme på ferie, så tok på meg jobben å shine opp fattern sin bil. Den er hva man kan kalle totalt neglisjert på bilpleiefronten. Steg 1, vask: Prickbort på hele bilen Høytrykk Selve vasken: Bøtte med grit, chinelle vaskehanske, Optimum Car Wash såpe Gikk så over hele bilen med clay. Var mildt sagt mye dritt igjen, selv etter en serriøs runde med prickbort. Tørka så bilen godt med den blå waffle-saken fra Scandicshine. Steg 2, polering: Inspiserte lakken og merket meg noen riper her og der. Gikk på disse med hard pad og rimelig røff polering fra Menzerna. Fikk tatt de værste ripene, og fjernet en del swirls. Hadde ikke all verdens tid, så skikkelig polering av hele bilen ble det ikke. Polerte så over hele bilen med Menzerna 106F og myke pads. Etter dette ble bilen vasket ned med Optimum no rinse, wash and shine for å fjerne poleringsstøv og poleringsrester. Steg 3, lakkforsegling: Her ble det to møysommelige "strøk" med Chemical Guys Jetseal 109. Steg4, voks: Enda ikke utført, men vil bli påført minst ett "strøk" voks fra Pinnacle. Etterfulgt av en rundt Pro Detailer fra Chemical Guys for å gjøre bilen noe antistatisk. Her er noen bilder av bilen etter lakkforseglinga: Steg 5, interiørvask: Ikke utført enda, kommer mer, med bilder. Har kun shinet opp setene litt. Her er ett halvt om halvt-bilde fra førersetet. Hele setebehandlingen blir gjort med produktserien til Dynamix, MEGET bra produkt. Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 21, 2009 fy steike å stygge de setene var fra før.. Kan jeg spørre om kmstand på bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 21, 2009 Er vel rundt 50 000 tror jeg.. Helt utrolig ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...