#1 Skrevet Juni 22, 2009 (endret) som tittel sier blir ene ledninger fra batteri drit varm når bilen går. Vet ikke helt hvor denne ledningen går men når jeg fjerner den slutter ALT å virke. display blir dødt, sentrallås virker ikke, skjer ikke noe når man vrir på nøkelen. noen somhar vært borti dette før? evnt. hvor den ledningen går? Er det strømmen til sikrings boksen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 22, 2009 (endret) kommet litt lenger her.er "hovedstrømmen" til sikringsboksen. Denne blir jordet når jeg skrur på tenning, setter i sikring 3til instrumenpanelet/ skiltlys, 7og8 park og baklys høyre og venstre side, 21coupelys/ sig.tenner/klokke/ centrallås, fant å en tykk rød ledning som gikk ut i motorrommet igjen som gir jording i strømmen til sikringsboksen. Skal sies at sentrallåsen i bakluka åpner ikke selv om motoren går,(tror det har rustet fast) Noen som har vært borti lignende før el er det bare ta multimeteret og begynne å leite etter ledninger med brudd? Skal å sies at abs lampa lyser og kupevifte virker bare på trinn tre. Blir også jordet når jeg putter i releet på plass 10 mener jeg det sto det. Står 53 på releet.. Kan dette evnt.finnes ut med vag com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2009 er den rød med litt str på? sånn ca 6/8/10mm2 ? da er det i såtilfelle hovedstrøm inn til bil. i grunn aldri vært borti at denne blir noe særlig varm.. har du en forbruker som bruker sinnsvakt mye strøm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2009 ja er den. men problemet er at ledningen er jordet å. hvis man kobler den fra batteri kan man bruke den som jord hvis man har i de overnevnte sikringene el tenningen... er å en rød som går fra sikringsboks ut i motorrommet og over på andre siden som jorder.. tenkte jeg skulle pelle vekk hanskerommet i morgen å se bak der. må bytte motstand på vifta uansett. Skal å¨få tatt diagnose hos broren til en kompis forutsatt at han har overgangen til denne bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...