Flytte lås fra gammel dør til ny dør (golf 4 1998)

Anbefalte innlegg

Hei, mottok idag min nye venstre front dør (golf 4 1998) som skal erstatte en gammel spiss bulk som ikke kan rettes.

Så, hvordan kan jeg flytte den gamle låsen over på den nye døren? eller er det lettere å be møller om å gjøre slik at min nøkkel passer den nye døra?

En annen ting å nevne er at den gamle døra mi har alt manuelt slik som vindusheiser og dører. Mens den nye har da alt automatisk, jeg trenger da å flytte den gamle innmaten over som ikke skal være noe problem, men låsen er vell annereledes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener låsen skal være den samme også. Det sitter en liten propp rett over låsekassen i døren. Bak den er det en TX20 skrue. Løsne denne sakte mens du drar i låsesylinderen. Kjenner du motstand i skruen, MÅ DU IKKE SKRU MER !! Etterhvert som du løsner skruen, skal låsesylinderen komme rett ut. Så drar du dørhåndtaket bakover og bøyes utover. Montering i motsatt rekkefølge. Kan være litt trangt å få på håndtaket igjen, men studer mekanismen, så skjønner du hvordan det fungerer ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du alikevel skal bytte all inmaten døra så ser du også hvordan låssylinderen er montert. Den TX20 skruen vrir på et låseblikk som spenner fast sylinderen i tønna/dørhåntaket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.