Byttet resirk ventil, virker som noe "bremser" på trykket etterpå. Hva kan være feil

Anbefalte innlegg

Fikk byttet resirk ventil på en A6 98 1,8Tq i dag fra den originale til en i metall med 3 ulike fjærer som kan styre motstanden. Har i den midterste fjæren. Byttet da jeg mistenkte noe feil tidligere da den på en måte "fjusket" bittelitt under pådrag. Kjentes ut som turbotrykket varierte.

 

Etter å ha byttet ventilen er denne "fjuskingen" borte, men bilen drar dårligere/er treigere. Virker nesten som noe bremser på turbotrykket. Altså at det ikke kommer så mye turbotrykk.

 

Bilen er chippet. Hva kan evt være feil? Evt sette i strammere fjære eller mykere?

Hvordan kan man kontrollere at denne ventilen fungerer slik den skal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet etter jeg bytta min resirk. Min hørtes ut som den var åpen under pådrag. Problemet med min var at vakumslangen som er på baksida av insuget, som går til en liten boks under insuget, som igjen regulerer vakumet til resirken, hadde hoppet av. Godt mulig det er samme problemet med din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.