Ikke spenning inn på coil (20vt 3b)

Anbefalte innlegg

Driver å prøver å få start på en 3b motor som sitter i en type85. Får ikke spenning på den 3pol kontakten som går inn på coil. Ledningsnettet er modda av jonus,å skulle tro det var i orden.

Noen som har noen forslag?

Målte på 200`n min å der var det 12v mellom 2 av stikkerne. Å må jo anta at det er riktig siden den starter..: klø :

Takker for svar.

Mvh Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vere registeret som er ut av stilling eller fordeler må vries litt på. er bensin pumpa koblet orginalt? går den?

viss fordelerern er utav lage så stemmer ikkje den overeins med trigger å då får du ikkje strøm på koil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal uansett har spennning på den sorte ledningen, skal få den fra B15 pluggen i sikringsboksen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bensinpumpa er tvangskjørt. noen som har et bilde av fordeler i rett posisjon? har ikke spenning mellom noen av de 3 stikkerne fra hjernen. høyre på bilde.

DSC00909.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hakket i aluhuset skal flukte mitt på rotoren din, men du skal ha spenning på coil uansett om timing er feil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal vel ha spenning mellom de 2 ytterste pinnene, samt spenning på miderste når fordeleren "trigger"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da kan det vel være hjernen eller brudd i nettet da.. hmm får teste annen hjerne i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal uansett har spennning på den sorte ledningen, skal få den fra B15 pluggen i sikringsboksen
Sjekket dette da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vel jo ikke noe i sikringsboksen jeg tror jeg. har bare 3 ledninger som skal ha +og- fra jonus. el tenker du på noen av sikringene på selve nettet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vel jo ikke noe i sikringsboksen jeg tror jeg. har bare 3 ledninger som skal ha +og- fra jonus. el tenker du på noen av sikringene på selve nettet?

Er ikke en sort plugg som skal inn i sikringsboksen?

Må jo ha den pluggen, for den styrer og bensinpume relet ditt

Skal uansett han 12v på den sorte med tenning på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm må ringe jonus i morgen. Plugg på 3b nettet sier du? Hvordan ser den ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikke om dette hjelper deg noe, men jeg sleit og en god del med el. problemer på min. Jeg har også ledningsnett moddet av Jonus, og i mitt tilfelle så var det 2 ledninger som er svart og grønn som måtte ha strøm i tillegg til de 3 ledningene som skal på + og -.

Nå husker jeg ikke om dette var for å få signal til dysene eller om det var coilen, men hvis du har disse 2 ledningene så er det jo verdt ett forsøk...

Bilde001.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som du hadde det samme problemet ja.

Den sorte er nok den til coilen

Den andre var vel grønn med enten brun eller rød strek

Det er kabelen som styrer bensinpumpe relet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da startet den endelig. Var brudd i den svarte ledningen(+) til fordeleren.

Takker for svar.

Mvh Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.