#1 Skrevet Juni 22, 2009 Driver å prøver å få start på en 3b motor som sitter i en type85. Får ikke spenning på den 3pol kontakten som går inn på coil. Ledningsnettet er modda av jonus,å skulle tro det var i orden. Noen som har noen forslag? Målte på 200`n min å der var det 12v mellom 2 av stikkerne. Å må jo anta at det er riktig siden den starter.. Takker for svar. Mvh Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 22, 2009 kan vere registeret som er ut av stilling eller fordeler må vries litt på. er bensin pumpa koblet orginalt? går den? viss fordelerern er utav lage så stemmer ikkje den overeins med trigger å då får du ikkje strøm på koil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2009 Skal uansett har spennning på den sorte ledningen, skal få den fra B15 pluggen i sikringsboksen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2009 (endret) bensinpumpa er tvangskjørt. noen som har et bilde av fordeler i rett posisjon? har ikke spenning mellom noen av de 3 stikkerne fra hjernen. høyre på bilde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 22, 2009 Hakket i aluhuset skal flukte mitt på rotoren din, men du skal ha spenning på coil uansett om timing er feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 22, 2009 skal vel ha spenning mellom de 2 ytterste pinnene, samt spenning på miderste når fordeleren "trigger" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 22, 2009 da kan det vel være hjernen eller brudd i nettet da.. hmm får teste annen hjerne i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 22, 2009 Skal uansett har spennning på den sorte ledningen, skal få den fra B15 pluggen i sikringsboksenSjekket dette da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 22, 2009 har vel jo ikke noe i sikringsboksen jeg tror jeg. har bare 3 ledninger som skal ha +og- fra jonus. el tenker du på noen av sikringene på selve nettet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 22, 2009 har vel jo ikke noe i sikringsboksen jeg tror jeg. har bare 3 ledninger som skal ha +og- fra jonus. el tenker du på noen av sikringene på selve nettet? Er ikke en sort plugg som skal inn i sikringsboksen? Må jo ha den pluggen, for den styrer og bensinpume relet ditt Skal uansett han 12v på den sorte med tenning på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 22, 2009 hm må ringe jonus i morgen. Plugg på 3b nettet sier du? Hvordan ser den ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 23, 2009 Veit ikke om dette hjelper deg noe, men jeg sleit og en god del med el. problemer på min. Jeg har også ledningsnett moddet av Jonus, og i mitt tilfelle så var det 2 ledninger som er svart og grønn som måtte ha strøm i tillegg til de 3 ledningene som skal på + og -. Nå husker jeg ikke om dette var for å få signal til dysene eller om det var coilen, men hvis du har disse 2 ledningene så er det jo verdt ett forsøk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 23, 2009 Ser ut som du hadde det samme problemet ja. Den sorte er nok den til coilen Den andre var vel grønn med enten brun eller rød strek Det er kabelen som styrer bensinpumpe relet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 23, 2009 Da startet den endelig. Var brudd i den svarte ledningen(+) til fordeleren. Takker for svar. Mvh Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...