Vibrasjon i passat tdi 01mod tipronic

Anbefalte innlegg

Hei! Har fått et problem med min passat 130hk pd i den senere tid som skulle vise seg å være vanskelig å finne ut av.. Saken er den at ved kjøring mellom 1900-2000 o/min er det en svært plagsom vibrasjon, eller "durelyd" inni bilen. Jeg har nå skiftet reimhjulet på dynamoen og reimstrammeren for dynamoen samt regreimsett, problemet er fremdeles til stede. Har hørt at dette kan skyldes svinghjulet men da bilen har tiptronickasse har den vel ikke disse problemsvinghjulene, kun en medbringerplate (arrester meg om jeg tar feil) Er det noen der ute i norges land som kan hjelpe meg med tips så ville det vært veldig fint!?! Begynner å irritere meg en smule nå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vert borti svinghjulvibrasjon på automat også. Vi hadde en Touran 140Hk med vibrasjon. Der skiftet vi svinghjul, og problemet løst. Men dette var DSG da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vert borti svinghjulvibrasjon på automat også. Vi hadde en Touran 140Hk med vibrasjon. Der skiftet vi svinghjul, og problemet løst. Men dette var DSG da.

DSG er en manuell kasse med 2 inngående aksler og 2 clutcher (en til hver inngående aksling) som har automatisk styrte sjalte gafler bare, vanlige gir drev og synkronringer osv, denne har vanlig svinghjul.

vanlig automat har ikke svinghjul, men bare en plate med starterkrans som converter er skrudd fast til.

:)

Vanskelig åsi hva dette kan være uten å ha diagnose aparat for å sjekke måleblokker. ken feks være lock-up clutchen i convertern som ikke vil gripe, koks i innsug, innsugs kanaler, steiner i motor/girkasse fester osv osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 2003 mod Passat (tiptronic). Hos meg er "låsen" til lokket til luftfilterboksen litt "slarkete"/løs som gjør at det presses litt mot panseret. Dette gir iriterende vibrasjonslyd ved lavt turtall..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.