Lugging nøkking Golf MK 2 gti 16v

Anbefalte innlegg

Hei

Har et problem på nybilen. Bilen er en golf 2 gti 16v

Når jeg har kjørt bilen varm å har hatt litt pådrag osv kan turtelleren plutselig starte å ha sitt eget liv,

den fyker opp å ned å når dette skjer begynner bilen også å nøkke no jævlig å det starter å smelle i potta. nøkker så jævlig at jeg må stoppe å kjøle ned bilen før jeg kan fortsette. Så prøver å ha korte turer med den foreløpig.

Noen som har hatt samma problemet eller veit kanskje hva som kan være galt?

Tenkte kanskje lambda sonden men det er jo det første alle tenker på. men er så rart at turtellern begynner å fyke rundt rett før problemet oppstår. Føler at det kan være no sensor eller no i den duren som er deffekt. plis HJELP.

Takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde slik på min gammle, da var det bare å stoppe og starte den igjenn med en gang. Fant aldri ut hva det var.. Hvilken modell er det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti slike problemer med hall giver i fordeleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Jeg må kjøle ned bilen før jeg kan i det heletatt prøve å kjøre videre. veldig merkelig. hall giveren ja. stor sak å bytte/fikse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde et slikt problem på en golf jeg hadde tidligere, fant aldri feilen, men slutta og være slik da jeg bytta følgende deler:

Coil - Fordeler - Plugger - Pluggledninger - Rotor - Rotorlokk

måtte gudene vite hva som faktisk var feil, men den var slik at man kjørte, så helt ut av det blå, så starta bilen og nøkke noe jævlig, samt at turtelleren gikk fullstendig amokk. plutselig 0 rpm, så oppe i 4000rpm. dog uten at motor gjorde stort annet enn og nykke og stoppe helt til tider, var klin umulig og få start på den før den var nedkjølt igjen

håper dette var noe til hjelp? tenker i ettertid at det kan ha vært overslag i coil evt pluggledninger en plass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for sjappe svar alle :):)

Høres ut som akuratt det samme problemt som jeg sliter med nå ja så må være det. skal prøve å bytte det det samma som deg så får vi se om det hjelper :)

ja hjalp mye å få litt oversikt på problemet. er nye pluggledninger på den så det problemet kan utelokkes. men bytter coil og fordeler å rotor, satser på at dette ordner seg da. Hvor kjøpe dette billigst foresten? møller er vel SVIN dyre :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt med 16v er dyyyrt :) trust me, i know :P

jeg kjøpte ny fordeler på ebay. den funka knall, kosta vel 1200 ferdig levert når dollar'n var lav :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takker :) så den nederste linken er hele greia med hallsensoren også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hele ruklet med rotor og rotorlokk og :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.