#1 Skrevet Juni 23, 2009 hallo. en kompiss av meg har kjøpt ett sett brukte audi 6-stempla calipere. han han kjøpte de av sa de var til kjeramiske skiver, så da lurer jeg på hvordan det funker å bruke dissa på vanlige skiver, må man bytte klosser da? mvh jørgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 23, 2009 Ved kjøp av brukte bremser er det alltid lurt å bytte klossene uansett. Hvilke bil er det bremser fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 23, 2009 vet ikke hva caliperene stammer ifra. fant de på ebay, og han betalte 15000,- for de, så kunne ikke la være å kjøpe de:) han fikk de i går, så jeg har ikke sett de selv ennå. tipper de er fra en s4, rs4, eller rs6 hvis noen av de har kjeramiske skiver. saken er det att det fulgte med nye klosser, men de er til kjeramiske skiver, og nye klosser til vanlige skiver koster sikkert flesk, så da hadde det vært greit å brukt de som fulgte med hvis det funker?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 23, 2009 Klosser som er beregnet på keramiske skiver vil nok spise vanlige skiver til frokost. Sikkert billigere og enklere å handle standard klosser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 23, 2009 (endret) står audi ceramic på calipperne til audi som er det så lett og se om de er det:) og de er alltid grå lakket. spennende å se om det vil passe.. slenger ut et bilde av de jeg regner med at det er. Kjøp keramiske skiver nytt da;) er jo ikke dyrt hahaha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 23, 2009 den type calipper stammer nok fra a8 w12, s8 eller rs4. rs6 og q7 v12 tdi har en større type. av denne type:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 23, 2009 (endret) står audi ceramic på calipperne til audi som er det så lett og se om de er det:) og de er alltid grå lakket. spennende å se om det vil passe.. slenger ut et bilde av de jeg regner med at det er. Kjøp keramiske skiver nytt da;) er jo ikke dyrt hahaha har fått ett bilde av han på mobilen nå, og etter hva jeg kan se er de prikk like den på det første bildet du la ut. noen som vet hva de stammer fra, og hvor det er mulig å få tak i vanlige klosser til de?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 23, 2009 De stammer fra A8 W12, S8, Noen spesial bestillte R8 4.2, Eller rs4. står et dele nr på de. det er brembo som lager de, ta kontakt med brembo på deres side og spør hva som passer. stempler og alt er forskjellig i ceramic calipperne enn vanlige. eventuelt be han slenge typ 30000kr på bordet å få to skiver som er til de;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...