Traff fortauskant. Hva kan ha skjedd

Anbefalte innlegg

Hoppet oppå en fortauskant ca 5-6 cm høy litt skrå. Traf denne med begge frontdekkene 205/55-16 og etterpå med bakdekkene så jeg havnet oppå fortauet med hele bilen. farten kan jeg tenke meg var 5-20km/t.

Kan noe ha blitt skadet? Hvordan finner jeg det ut? Hva bør jeg titte etter.

 

2001 Passat 1,9 TDI 4 Motion

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk felgene for bulker, dekkene for "buler". bunnpanne, bærebru, hjuloppheng for å nevne det viktigste. spoilere og annen plast også kanskje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan forstillingen ha bli skjev? Noen måte jeg kjenner det på kjøringen på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk du nedi med bilen noe sted? En pleier å kjenne/høre det ganske godt.

Er bilen din mye senket? Jeg vil nok tro det gikk greit når kanten bare var 5-6cm høy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke jeg hørte noen skapelyder. Bilen har orginalt sportunderstell så den er bare 2cm lavere enn orgilalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo ganske 'snille' dekk også, de har litt mer å gå på når en treffer en kant.

Hvis bilen kjennes fin ut når du kjører, ingen ubalanse, vibrasjoner etc og du ikke kan se noen buler på dekksidene så gikk det nok bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort nesten det samme som deg. Eneste problemet var at jeg hadde høyere fart, ca 40km/t. Jeg slo da forstillinga ut av stilling, men dette merker du jo på om rattet står rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Traff fortauskant. Hva kan ha skjedd?

 

For stor fart, sovnet bak rattet..... osv........

 

Sorry, måtte bare "feiltolke" : smil :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For stor fart, sovnet bak rattet..... osv........

 

Sorry, måtte bare "feiltolke" : smil :: smil :

 

...hoi, skål! osv.. :venner:

 

ta frem lykta og kikk under bilen din, se etter skrapemerker og "ting". Sannsynligvis er det ikke noe galt om du ikke merker noe på kjøringa. F.eks er rattet riktig i forhold til fartsrettning eller ulyder ved humpete vei. Mye å høre kjenne og se etter, tror du har vært heldig, men jeg er av natur optimist...

 

Lykke til Mvh Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er litt merkelig lyder når jeg kjører over fartdumper og ut av garasjen er det en liten bakke. Så akkurat i overgangen på flatt til bakke høres det ut som knirking i foringene slik 97 mod Audi A4 hadde. Kan det være noe galt her eller noe annet med fjæringene?

Føler jeg kjenner litt vibrasjoner i rattet rundt 110km/t og bare akkurat i denne farten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den vibreringa kan komme av noe så enkelt som at ett lodd har ramlet av felgen i sammenstøtet.. Det fikser en dekkforhandler lett ved en avballansering.. Han vil da også kunne se om felgene er slått skeive!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.