#1 Skrevet Juni 23, 2009 Har en 1997 Audi A4 1,6 liter stående på gårdsplassen her. Saken er at står den for lenge på tomgang (ca3-4 minutt) stopper den av seg sjøl. Og er MEGET vond å starte etterpå, hvis den i det hele tatt fyrer! . Kommer ikke opp noe feilmeldingssymbol i dashen heller... Hva kan væra problemet? Fryktelig irriterende dette egentlig. Bilen blir brukt av stemoren min så ikke den bilen som blir best vedlikeholdt osv. Noen som har gode tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 23, 2009 G62 tempføler feks. drukner vel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 23, 2009 G62 tempføler feks. drukner vel.. Du mener den får for mye bensin? Funker det å bruke vag-com på denna bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 23, 2009 vagcom funker. ja at den får feil temp signal tror det er kald motor og pøser på med bensin på varm motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 23, 2009 vagcom funker. ja at den får feil temp signal tror det er kald motor og pøser på med bensin på varm motor I see. Du har ikke etka på pcn din btw? Så finner je ut hvor tempfølern sitter hen og kan bytte`n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 23, 2009 nope sorry. den sitter i bakkant av toppen vel elle på et vannrør der. blå 4 polet med et U klips som holder den fast. eventuelt svart eller grønn. er bare en slik bak der. bare en mulighet da. kan jo være andre ting også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 24, 2009 nope sorry. den sitter i bakkant av toppen vel elle på et vannrør der. blå 4 polet med et U klips som holder den fast. eventuelt svart eller grønn. er bare en slik bak der. bare en mulighet da. kan jo være andre ting også Thanks Da skar je stikke ned å kikke litt etter følern. Ja det kan jo væra andre ting, men man må begynne en stand. Tennplugger/ledninger, fordeler/lokk, luftfilter er vel alle utelukkede syndere til det problemet her? Eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 24, 2009 Føleren er i bakkant på høyresiden rett ved fordeler. Står to følere på rad om jeg husker rett. En 2-polet til styreenhet og en 4-polet. Den er enten blå eller svart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 24, 2009 Føleren er i bakkant på høyresiden rett ved fordeler. Står to følere på rad om jeg husker rett. En 2-polet til styreenhet og en 4-polet.Den er enten blå eller svart. Takker. Men har ingen hensikt å dra ut følern å prøve å starte? Hvis følern er ødelagt så kommer det opp med vagcom kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 24, 2009 Feilmelding i dashbordet vil du ikke få på denne bilen uansett. Skjer dett om bilen startes kald eller etter at den har blitt varmkjørt ? Ikke alltid nødvendigvis at temp.sensoren legger inn feilminne.Kan være dårlig selv om det ikke er feilminne registrert i styrenheten. En annen ting som er vanlig på så gamle biler er Lambdasonde. Om den er defekt så vil motoren få feil blanding og plugger f.eks sotes ned.Derfor vanskelig å starte etterpå. Trekk av stikket til lambdasomden og se om bilen blir bedre uten sonden.Blir den bedre da så er sonden defekt. Stikkeren til sonden sitter på torpedoveggen ved kjølevæske tanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 24, 2009 Feilmelding i dashbordet vil du ikke få på denne bilen uansett.Skjer dett om bilen startes kald eller etter at den har blitt varmkjørt ? Ikke alltid nødvendigvis at temp.sensoren legger inn feilminne.Kan være dårlig selv om det ikke er feilminne registrert i styrenheten. En annen ting som er vanlig på så gamle biler er Lambdasonde. Om den er defekt så vil motoren få feil blanding og plugger f.eks sotes ned.Derfor vanskelig å starte etterpå. Trekk av stikket til lambdasomden og se om bilen blir bedre uten sonden.Blir den bedre da så er sonden defekt. Stikkeren til sonden sitter på torpedoveggen ved kjølevæske tanken. Tror det kun skjer når bilen startes kald. Tror den er fin når den har fått opp arbeidstemp, jeg har brukt den til kø-kjøring i oslo og bilen stoppa aldri da så. Oki. Skal sjekke lambdasonden imorgen. Kan je ta ut sonden for så å prøvekjøre en tur? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 24, 2009 Om dette skjer bare når bilen er kald så skal det i teorien ikke være Lambda problem. Kan godt tyde på tempsensor. Falsk luft? Ingen hindring å trekke av stikkeren på Lambda for så å kjøre en tur. Men det vil legges inn feil i feillager som bør slettes etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 24, 2009 Om dette skjer bare når bilen er kald så skal det i teorien ikke være Lambda problem.Kan godt tyde på tempsensor. Falsk luft? Ingen hindring å trekke av stikkeren på Lambda for så å kjøre en tur. Men det vil legges inn feil i feillager som bør slettes etterpå. Jeg kan kjøre bilen varm en tur imorra og la den stå på tomgang for å væra sikker. Men hvis den også stopper på tomgang varm bil, da kan je dra ut stikket til lambdasonden for å sjå om den starter att? Skal få prøvd å lest av feilkoder med vag-com i nærmeste framtid også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...