Få sp.mål angåeden TA Technix senkesettet

Anbefalte innlegg

Var innom Parts and Retards igår og kjøpte meg et TA Tecknix justerbart senkesett til bilen min (Audi A4, b5 sedan). Og nå som jeg har settet her og skal snart begynne å montere det så har jeg noen få sp.mål.

1. I hvilken "stilling" er settet i normal høyde? Helt ned, eller helt opp?

koni-1150-1.jpg

Skal man skru den høyde justering mutteren oppover for å senke bilen? Presse sammen fjæra på en måte?

2. Kan man justere både høyde og stivhet?

3. Må settet godkjennes i vognkortet med en gang. Får man advarsel om man blir stoppet og ikke papirene er i orden?

Kunne ringt Parts and Retards, men tenke dere kunne få noe å gjøre her å :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sette du har bilde av er jo Koni justerbart, det kan stilles i hardhet å høyde :P

Du må se hva settet senker fra. feks fra 20-100 mm så da betyr det at viss den er på topp er den 2 cm lavere en originalt. så viss du skrur justerings skruen nedover senker du bilen, dvs slækker fjærene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å være frekk på noen som helst måte:) Men hadde kansje anbefalt deg å sette bort jobben med å få dette justert/monteret i allefall fått bistand av en med litt innsikt:) for din egen del:) litt forskjellig høyde/trykk på fjæra %messig på hver side av samme aksel så har du en bil som oppfører seg veldig forskjellig når den presses i høyre kontra venstre sving. noe å tenke på:) greit å få det gjort ordentlig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal sette det bort, min far har byttet på flere biler (og på min men da original demper og fjærer)

Er bare litt nyskjerrig på ting jeg, derfor jeg spør

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sette du har bilde av er jo Koni justerbart, det kan stilles i hardhet å høyde :P

Du må se hva settet senker fra. feks fra 20-100 mm så da betyr det at viss den er på topp er den 2 cm lavere en originalt. så viss du skrur justerings skruen nedover senker du bilen, dvs slækker fjærene

Vet det ikke er samma settet, bare fant et bilde hvor jeg kunne vise til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.