#1 Skrevet Juni 23, 2009 Hei. Kommer kanskje med noen amatørmessige spørsmål nå, men siden jeg ikke klarer å finne svaret noen plass, så må jeg vel ty til forumet. Var å hentet meg ny bil for snart 14 dager siden. Og det er 17" på sommerdekkene. Mitt store spørsmål er da hvor mye luft skal jeg fylle? I døra på bilen, så står det 2.1 bar. Men antar at det er for de orginale 16" som fulgte med bilen når den var ny. I vognkortet, så står det også bare 16". Regner med at det er forskjell i trykket fra de orginale 16" til disse 17"? Dekkene som står på er 235/45-17.. Håper det er noen som kan hjelpe meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 23, 2009 står da alltid forskjellige dimensjoner på denlappen på audi.. hmm sett i innstruksjonsboka. for på b7 så pleier den dimensjonen du oppgir å stå på den grå lappen sammen med mange andre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 23, 2009 står da alltid forskjellige dimensjoner på denlappen på audi.. hmm sett i innstruksjonsboka. for på b7 så pleier den dimensjonen du oppgir å stå på den grå lappen sammen med mange andre hmm.. Antar at når du snakker om den grå lappen, så er det merkelappen i døra det er snakk om? Mener det bare sto 2 trykk der. Ene for når man kjører med 2 personer, og ett for 5 personer. Får ta en ny titt da, selv om jeg mener det ikke sto så mye mer der. Så i innstruksjonsboka også, men det fant jeg ingenting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 23, 2009 Da har jeg fått sjekket merke i døra på bilen. Og det sto jammen for settet jeg har på. Men det var 2 kategorier jeg kunne "velge" mellom. På den ene så sto det 235/45 R17 På den andre, så sto det 235/45 R17 XL M+S Var ikke så stor forskjell i trykket, men noen som vet hva som er forskjell på de to? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 23, 2009 vinterdekk og sommer.. m+s= mud+snow 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 23, 2009 aha.. da har jeg løst det "problemet" Takk Enn så lenge det varer, må vel få meg noen 19" etterhvert.. Så blir vel en ny problemstilling da, den tid den sorg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 23, 2009 Øk like mye foran og bak som det står i tabellen fra 17-18:) ta utgangspunkt i det som står for 18" og pluss på så mye ekstra det er fra 17-18. gå for fullast verdiene. så gjør du ikke noe galt i allefall.. anbefaler endel trykk i 19" så du beskytter felga litt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 24, 2009 Øk like mye foran og bak som det står i tabellen fra 17-18:) ta utgangspunkt i det som står for 18" og pluss på så mye ekstra det er fra 17-18. gå for fullast verdiene. så gjør du ikke noe galt i allefall.. anbefaler endel trykk i 19" så du beskytter felga litt:) Hadde det bare vært så lett, så Største som står på tabellen er 17" og det er samme trykk som det er på 16" Skal ikke være lett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...