Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kommer kanskje med noen amatørmessige spørsmål nå, men siden jeg ikke klarer å finne svaret noen plass, så må jeg vel ty til forumet.

 

Var å hentet meg ny bil for snart 14 dager siden. Og det er 17" på sommerdekkene.

Mitt store spørsmål er da hvor mye luft skal jeg fylle? :confused:

I døra på bilen, så står det 2.1 bar. Men antar at det er for de orginale 16" som fulgte med bilen når den var ny. I vognkortet, så står det også bare 16".

 

Regner med at det er forskjell i trykket fra de orginale 16" til disse 17"?

Dekkene som står på er 235/45-17..

 

Håper det er noen som kan hjelpe meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

står da alltid forskjellige dimensjoner på denlappen på audi.. hmm sett i innstruksjonsboka. for på b7 så pleier den dimensjonen du oppgir å stå på den grå lappen sammen med mange andre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

står da alltid forskjellige dimensjoner på denlappen på audi.. hmm sett i innstruksjonsboka. for på b7 så pleier den dimensjonen du oppgir å stå på den grå lappen sammen med mange andre

 

hmm.. Antar at når du snakker om den grå lappen, så er det merkelappen i døra det er snakk om?

 

Mener det bare sto 2 trykk der. Ene for når man kjører med 2 personer, og ett for 5 personer.

Får ta en ny titt da, selv om jeg mener det ikke sto så mye mer der.

 

Så i innstruksjonsboka også, men det fant jeg ingenting : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått sjekket merke i døra på bilen.

Og det sto jammen for settet jeg har på. : flau :

 

Men det var 2 kategorier jeg kunne "velge" mellom.

På den ene så sto det 235/45 R17

På den andre, så sto det 235/45 R17 XL M+S

Var ikke så stor forskjell i trykket, men noen som vet hva som er forskjell på de to?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vinterdekk og sommer.. m+s= mud+snow

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha.. :)

da har jeg løst det "problemet" :P

Takk

 

Enn så lenge det varer, må vel få meg noen 19" etterhvert.. Så blir vel en ny problemstilling da, den tid den sorg! : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øk like mye foran og bak som det står i tabellen fra 17-18:) ta utgangspunkt i det som står for 18" og pluss på så mye ekstra det er fra 17-18. gå for fullast verdiene. så gjør du ikke noe galt i allefall.. anbefaler endel trykk i 19" så du beskytter felga litt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øk like mye foran og bak som det står i tabellen fra 17-18:) ta utgangspunkt i det som står for 18" og pluss på så mye ekstra det er fra 17-18. gå for fullast verdiene. så gjør du ikke noe galt i allefall.. anbefaler endel trykk i 19" så du beskytter felga litt:)

 

Hadde det bare vært så lett, så :P

Største som står på tabellen er 17" og det er samme trykk som det er på 16" : bh :

 

Skal ikke være lett : rolleyes

DSC00524.jpg

DSC00524.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.