#1 Skrevet Juni 23, 2009 Er det noen som har gjort dette før på RS2 eller S2 eller tilsvarende? Er det ganske "rett fram" å gjøre denne jobben, eller må jeg løsne på travers og motor for å få den ut? Noen som har noen erfaringer og tips de vil dele? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 23, 2009 Er det noen som har gjort dette før på RS2 eller S2 eller tilsvarende? Er det ganske "rett fram" å gjøre denne jobben, eller må jeg løsne på travers og motor for å få den ut? Noen som har noen erfaringer og tips de vil dele? Må nok av med travers ja, men det tar 5 min da dårlig gjenger ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 24, 2009 5 min for å bytte travers?? Hadde du ikke i motoren da eller? Kikka litt nærmere på det i går, og det ser ut som om jeg løsner bærearmene og stabstaget og støtter girkassa opp med noe, så skal traversen være mulig å få ut.. Får vel nesten bytte foringer på den mens jeg har den ute og da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 24, 2009 Du bare løsner de 4 boltene som holder traversen til karosseriet, da detter den ned nok. La bare bærearmer og alt annet tjafs sitte på. Mulig du må løsne girkassefestene og sette en jekk under kassa, litt avhengig av hvor stive girkassefestene er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 24, 2009 Jeg gjorde dette for en stund siden, skrudde ut de 2 fremste traversskruene og skrudde de bakerste så og si ut. Gikk greit å komme til da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 12, 2009 fikk du det til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 13, 2009 Har ikke prøvd enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 13, 2009 Har ikke prøvd enda. Skal nedi bunnpanna på min S4 aan, og regner med vi åsså må løsne traversen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 24, 2009 når bilen er jekket opp så er det vel press NED på denne traversen vel? Ingen fare for at noe ramler ned? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 25, 2009 Jeg gjorde dette for en stund siden, skrudde ut de 2 fremste traversskruene og skrudde de bakerste så og si ut. Gikk greit å komme til da. Jeg kan no bekrefte at denne metoden fungerte utmerket, var bare litt ekkelt når den datt ned 10cm , det kan nok være lurt å ha en garasjejekk under å senke den rolig ned for det er nok kablene den henger i og det er nok ikke helt sunt. Er utrolig hvor mange utspekulerte steder de har klart å putte disse umbrakoskruene men når alle var ute så kom den lett ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 26, 2009 Se der ja! Så det greit ut nede i sila til oljepumpa eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 26, 2009 Det var en liten "levret" klump der og littegranne kaup nederst i bunnpannen, ellers så alt strøkent ut fra undersiden Men jeg har kjøpt èn ny bunnpannepakning, og så ser jeg det er to, hvilken kan være lurest å skifte, den som var øverst mot blokken var litt klistret fast, men kom av hel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 26, 2009 Hvorfor ikke bytte begge? Og muligens også rådelagrene hvis de har gått mange mil? Kan være en billig forsikring mot rådelager-ras. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 26, 2009 mjoo, skal bytte de, er derfor jeg tar den av, sammen med litt annet knask... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...