Demontere bunnpanne med motor i bilen - RS2?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gjort dette før på RS2 eller S2 eller tilsvarende?

Er det ganske "rett fram" å gjøre denne jobben, eller må jeg løsne på travers og motor for å få den ut?

Noen som har noen erfaringer og tips de vil dele? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har gjort dette før på RS2 eller S2 eller tilsvarende?

Er det ganske "rett fram" å gjøre denne jobben, eller må jeg løsne på travers og motor for å få den ut?

Noen som har noen erfaringer og tips de vil dele? :)

Må nok av med travers ja, men det tar 5 min da : smil :

dårlig gjenger ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 min for å bytte travers?? Hadde du ikke i motoren da eller? ;)

Kikka litt nærmere på det i går, og det ser ut som om jeg løsner bærearmene og stabstaget og støtter girkassa opp med noe, så skal traversen være mulig å få ut.. Får vel nesten bytte foringer på den mens jeg har den ute og da.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bare løsner de 4 boltene som holder traversen til karosseriet, da detter den ned nok. La bare bærearmer og alt annet tjafs sitte på. Mulig du må løsne girkassefestene og sette en jekk under kassa, litt avhengig av hvor stive girkassefestene er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde dette for en stund siden, skrudde ut de 2 fremste traversskruene og skrudde de bakerste så og si ut. Gikk greit å komme til da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd enda.

Skal nedi bunnpanna på min S4 aan, og regner med vi åsså må løsne traversen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når bilen er jekket opp så er det vel press NED på denne traversen vel?

Ingen fare for at noe ramler ned?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde dette for en stund siden, skrudde ut de 2 fremste traversskruene og skrudde de bakerste så og si ut. Gikk greit å komme til da.

Jeg kan no bekrefte at denne metoden fungerte utmerket, var bare litt ekkelt når den datt ned 10cm : faint : , det kan nok være lurt å ha en garasjejekk under å senke den rolig ned for det er nok kablene den henger i og det er nok ikke helt sunt.

Er utrolig hvor mange utspekulerte steder de har klart å putte disse umbrakoskruene men når alle var ute så kom den lett ut.

bunnpannenedeMedium.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja!

Så det greit ut nede i sila til oljepumpa eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en liten "levret" klump der og littegranne kaup nederst i bunnpannen, ellers så alt strøkent ut fra undersiden :)

Men jeg har kjøpt èn ny bunnpannepakning, og så ser jeg det er to, hvilken kan være lurest å skifte, den som var øverst mot blokken var litt klistret fast, men kom av hel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bytte begge? Og muligens også rådelagrene hvis de har gått mange mil? Kan være en billig forsikring mot rådelager-ras.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mjoo, skal bytte de, er derfor jeg tar den av, sammen med litt annet knask...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.