3b starter ikke med nøkkel

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Vet det ligger flere tråder med 3b som ikke starter, men føler de har kokt bort. På forhånd beklager!

 

Var ute å kjørte, plutselig så begynte bilen å dø på tomgang, og ved pådrag så trakk den mye dårligere. Den fuska ikke, men trakk dårlig. Og når bilen stoppa i et veikryss ( flaut ) så var det helt umulig å få start igjen, altså ikke i nærheten engang. Men første nedoverbakke så fikk jeg trilla den igang, hadde da samme symptomene som lenger opp. Jeg får ikke dette til å rime:S

 

Når jeg kinner på starter nå, så har jeg ikke gnist, og dysene åpner ikke. ( Har fuel ved railen ) Fordeler med hall giver er ny for ikke lenge siden. Har spenning til coil, og spenning ved sluttrinn. Om Hallgiver får signal fra veivgiver/trigger? vet jeg ikke. Prøvde for morro skyld å dytte bilen, da var det hvertfall antydning til tenning. Hva tror folket ?

 

Takker for tips !

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, kanskje den tappen i svinghjulet har falt ut...får vel ikke gnist da..

 

Men litt rart du fikk trillet den igang igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg tittet litt på bilen. Prøvde å taue igang bilen idag, for å sjekke at det ikke var "tilfeldig". Den starta og gikk:S

 

Det jeg tenkte først da, er tenningslås. Siden når nøkkel er på hakk 2, så starter jo bilen med trilling, men når du vrir nøkkel helt over så starter den ikke. Tenner ikke og dysene åpner ikke?? Noe får da tydeligvis ikke spenning ved 15 på tenningslås? ( har ikke skjema enda )

 

Det jeg gjorde da, var å sette tenning på hakk 2, og trekke en egen styrestrømsledning til innslagsrelee for å få starter til å dra rundt. Dette skal da bli det samme som å trille igang bilen. Hvorfor er det fortsatt ikke antydning til tenning ? Får fa*** ikke det til å stemme ?

 

Min ENESTE teori da, er en "slitt" svinghjulsgiver, som da ikke greier å indusere en høy nok spenning ved å dra på starteren. For motoren går jo fortere rundt ved trilling i 2.gir.

 

Trenger hjelp fra dere 2.2t guruer ! Er jo mange av dere som sitter med mye kunnskaper, kom frem :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går bensinpumpa når du kinner? Jeg er ganske sikker på at pumpa starter og går når hjernen får signal fra sensor på startkransen. Isåfall, så er jo sannsynligvis startkrans sensorer ok? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpa går ! Hmm....Ja, virker logisk det....

 

Har du noen forslag da?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært borti dårlig hallgiver som har laget akkurat samme feil på en 7A motor

Den fikk man og taua igang men ikke starta med nøkkel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok;)

 

Hallgiver og fordeler er nytt for et år siden, så virker rart det og...Hmm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk feilkoder med VAG com. Sjekk timing (merker på linje i fordeler samtidig med merke på svinghjul med 0 ved siden av). Er det jeg kommer på i farta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lignende tendenser på min gamle. Da var det tenningsmodul

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for forslag:)

 

Fant ut at svinghjulsgiverne ikke er induktive, det er jo hall giver typer. Så må måle på nytt der. Timinga er perfekt;)

 

Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis med akkurat samme greia.. Bare på en AAN..

Fikk først feil på halgiver på camhjulet.. Bytta den, men bilen vill fortsatt ikke starte..

MEN om man drar bilen igang, starter den og går som bare det.. Mystisk det der. Selv om man har kjørt motor varm, stopper og skal prøve starte igjen.. 0 tenning..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner hvertfall ingenting:S

 

Prøvde å taue igang bilen idag, og da starta den, MEN den vil ikke gå på tomgang, og den trekker mye dårligere( fusker ikke ) Den er også avhengig av ganske god fart på svinghjulet før den fyrer. Hva tror dere ??:) Syns det virker som svinghjulsgiver jeg? At på lave turtall, så registrerer den ingenting?

 

Skjønner det ikke hvertfall, skjedde plutselig under kjøring!

 

Takk for alle svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke tak i nye slike? Noen som har liggende bare for og prøve?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekka det med tenningsmodulen????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, har ikke sjekket modulen , er litt vanskelig å måle osv, når jeg ikke vet hvor jeg skal ha hva. Kjenner ingen som har deler liggende heller. =/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden det er en hallgiver som du sier som registrerer nede på veiva så må den ha tilført spenning for å kunne fungere, ingen spenning = ingen funksjon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva fant du ut her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det lurer eg og på - har AKKUART samme problemet ... :P bare på min 7a motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.