Er det mulig å chippe en 2,8 v6?

Anbefalte innlegg

Er et mulig å chippe en 2,8 AAH-motor? Synes å ha lest om en påstått chippa v6 i en salgsannonse. Hvis det er mulig og noen her har noen her gjort det, kunne du/dere delt erfaringene deres med oss andre?

Alle svar mottas med takk! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er mulig men du får lite effekt av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lite hensikt messig og chippen en bil uten turbo da den ikke endrer annet enn tenningskurva mener jeg, derfor får man liten effkt kontra kostnaden med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :)

Så det har lite for seg altså, men er det noen her inne som har gjort det likevel og kan fortelle endringer angående effekt, moment, drivstofforbruk osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig på den motoren er +10-20hk og +20-30nm (forutsetter at motoren er frisk)

Min erfaring med chipping av sugemotorer er at motoren virker kvikkere og du får økt gassrespons, mens effektøkningen like gjerne er i hodet på sjåføren. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha. Man skal ikke undervurdere placeboeffekten ;)

Ser at det ligger et par tråder om temaet under "tuning", der jeg skulle ha lett først. : flau : Tviler på at jeg koster på megen ny brikke. Får heller skifte tennplugger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.