#1 Skrevet Juni 24, 2009 Jeg skal borre opp ventilhullet til RS-ringene. Ola K. Tynes tipset meg om at det både så bedre ut og var vesentlig billigere enn RS-ventiler, han hadde gjort det selv på sine, men husket ikke riktig diameter. Så da tenkte jeg at jeg skulle gå for det. Men er det noen som kan fortelle meg korrekt diameter på hullet - er jo superkrise om jeg borrer for stort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 25, 2009 Svarer meg selv her, stakk innom ei dekk/felg-sjappe i dag og fikk dem til å måle med skyvelerra på en standard alufelg de hadde i monteren. Og den var litt over 11mm, så han anbefalte å borre dem 11mm så ble den iallefall ikke for stor. Når jeg kom hjem målte jeg diameter på hullene på mine ringer, og de var sånn omtrent 12mm, svakt i underkant. Så da slipper jeg iallefall å borre dem opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 25, 2009 det er vel ca 11,2mm som er std str. de små oz og bbs er vel 8,3mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 25, 2009 Kjøp "superflache" ventiler,noe annet er stygt på felger med kant synes jeg. Da blir det en ventil som er såvidt synlig istedenfor en svær gummiventil som stikker ut. Gjør man seg flid med å polere den proppa som dekker ventilen så blir det ganske så pent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 26, 2009 det er vel ca 11,2mm som er std str. de små oz og bbs er vel 8,3mm Ja, det kan stemme bra, jeg trodde jeg kunne bruke de jeg hadde fra RM-ringene, men de vskulle ha mye mindre hull. Kjøp "superflache" ventiler,noe annet er stygt på felger med kant synes jeg. Da blir det en ventil som er såvidt synlig istedenfor en svær gummiventil som stikker ut. Gjør man seg flid med å polere den proppa som dekker ventilen så blir det ganske så pent. Sånt skulle man absolutt hatt ja, de var veldig fine, og er enig med deg at en svær gummiventil ikke ser pent ut. Tenkte jeg skulle kjøpe en kort blank en. For dekkene skal på i dag, så har ikke tid å bestille noe, og tviler på at dekksjappa har sånne der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 26, 2009 Du får bestille slike å bytte de etterhvert da vel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 26, 2009 Om jeg bestemmer meg for å splitte felgene igjen iløpet av vinteren for større oppussing av sentere, så skal jeg gjøre det ja. Hvis ikke får det bare være...med mindre det blir heeeelt ulevelig med "vanlige" korte kromventiler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 26, 2009 Kanskje litt seint nå, men Custom-tuner oppgir 11,5 og 8,3 på ventilene de selger. Uansett, er vel dette ett fett nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 26, 2009 De hadde på Tromsø Dekksenter....sweeeeeeeet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 28, 2009 De hadde på Tromsø Dekksenter....sweeeeeeeet.Så det i tråden din,du er enig at det ser MYE bedre ut med slike "knotter" kontra en telefonstolpe hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 28, 2009 Så det i tråden din,du er enig at det ser MYE bedre ut med slike "knotter" kontra en telefonstolpe hehe. Jepp, takker så mye for tipset! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 28, 2009 Blir mye mere cleant slik ja !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 12, 2011 Er 8,3mm ventil de fleste dekksjapper har nå til dags, eller burde jeg bestille fra utlandet først som sist? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 21, 2013 Snakka med "dekkduden min" på jobb, og han anbefalte ikke sånne fancy ventiler som man skrur sammen pga de oftere hadde lekasjer enn disse som du bare drar på plass.. Men er det noe problem å bruke en biiiiitteliten dråpe locktite eller lignende ved montering da? Da skal de ikke skru seg opp igjen uansett disse, eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 21, 2013 De lekker kun om de blir montert feil! Litt monteringspasta på gummien og skru til. Metall ventiler er faktisk påkrevd ved høyere hastigheter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...