Hva er diameter på hullet til vanlige ventiler?

Anbefalte innlegg

Jeg skal borre opp ventilhullet til RS-ringene. Ola K. Tynes tipset meg om at det både så bedre ut og var vesentlig billigere enn RS-ventiler, han hadde gjort det selv på sine, men husket ikke riktig diameter. Så da tenkte jeg at jeg skulle gå for det.

Men er det noen som kan fortelle meg korrekt diameter på hullet - er jo superkrise om jeg borrer for stort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svarer meg selv her, stakk innom ei dekk/felg-sjappe i dag og fikk dem til å måle med skyvelerra på en standard alufelg de hadde i monteren. Og den var litt over 11mm, så han anbefalte å borre dem 11mm så ble den iallefall ikke for stor. Når jeg kom hjem målte jeg diameter på hullene på mine ringer, og de var sånn omtrent 12mm, svakt i underkant. Så da slipper jeg iallefall å borre dem opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel ca 11,2mm som er std str. de små oz og bbs er vel 8,3mm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp "superflache" ventiler,noe annet er stygt på felger med kant synes jeg. Da blir det en ventil som er såvidt synlig istedenfor en svær gummiventil som stikker ut. Gjør man seg flid med å polere den proppa som dekker ventilen så blir det ganske så pent.

keskin.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel ca 11,2mm som er std str. de små oz og bbs er vel 8,3mm

Ja, det kan stemme bra, jeg trodde jeg kunne bruke de jeg hadde fra RM-ringene, men de vskulle ha mye mindre hull.

Kjøp "superflache" ventiler,noe annet er stygt på felger med kant synes jeg. Da blir det en ventil som er såvidt synlig istedenfor en svær gummiventil som stikker ut. Gjør man seg flid med å polere den proppa som dekker ventilen så blir det ganske så pent.

Sånt skulle man absolutt hatt ja, de var veldig fine, og er enig med deg at en svær gummiventil ikke ser pent ut. Tenkte jeg skulle kjøpe en kort blank en. For dekkene skal på i dag, så har ikke tid å bestille noe, og tviler på at dekksjappa har sånne der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får bestille slike å bytte de etterhvert da vel ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg bestemmer meg for å splitte felgene igjen iløpet av vinteren for større oppussing av sentere, så skal jeg gjøre det ja. Hvis ikke får det bare være...med mindre det blir heeeelt ulevelig med "vanlige" korte kromventiler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje litt seint nå, men Custom-tuner oppgir 11,5 og 8,3 på ventilene de selger.

Uansett, er vel dette ett fett nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De hadde på Tromsø Dekksenter....sweeeeeeeet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De hadde på Tromsø Dekksenter....sweeeeeeeet.
Så det i tråden din,du er enig at det ser MYE bedre ut med slike "knotter" kontra en telefonstolpe hehe. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det i tråden din,du er enig at det ser MYE bedre ut med slike "knotter" kontra en telefonstolpe hehe. ;)

Jepp, takker så mye for tipset!

27062009538.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir mye mere cleant slik ja !! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 8,3mm ventil de fleste dekksjapper har nå til dags, eller burde jeg bestille fra utlandet først som sist?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakka med "dekkduden min" på jobb, og han anbefalte ikke sånne fancy ventiler som man skrur sammen pga de oftere hadde lekasjer enn disse som du bare drar på plass..

Men er det noe problem å bruke en biiiiitteliten dråpe locktite eller lignende ved montering da? Da skal de ikke skru seg opp igjen uansett disse, eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De lekker kun om de blir montert feil! Litt monteringspasta på gummien og skru til. Metall ventiler er faktisk påkrevd ved høyere hastigheter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.