#1 Skrevet Juni 24, 2009 (endret) Hjelp ang feil på passat 1,9tdi 110hk 98mod. har hatt passaten min på verksted og fikset noe, og etter at den ble ferdig så har jeg et stort problem med bilen.(verkstedet har ikke gjort noe med diesel pumpa) først så nykket det i bilen i 1sec ca og gløde lampa lyste. bilen stoppet ikke helt da. dette skjedde jevnlig ca 1-6ganger daglig. men så i i det siste har det samme skjedd over 30+ganger i løpet av korte kjører turer. gløde lampa lyser hver gang og bilen "dør" hel ut,dvs ALT stopper og slutter og virker. dette kan skje 2-6 ganger etter hverandre oxo. har hatt bilen inne hos vw for diagnose sjekk,og da første gangen dette skjedde kom det opp en sporadisk feil på mengderegulatoren(mener det var dette) dårlig kontakt? sitter inni diesel pumpa?? men di 2 andre gangene bilen har vært inne hos vw(etter at den ble værre) så kommer det ikke opp noen feil meldinger.(heller ikke den sporadiske feil meldinga) di mener kanskje at diesel pumpa har tatt kvelden. Er det noen her inne som har hatt lignende problemer på sin passat?? kan det kanskje være el feil? rele etc? takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 24, 2009 Kan f.eks. være nåleløftesensoren som er på vei til å ryke. Da får du sporadiske "misfire". Mål motstanden over den elektriske sensoren som står i toppen av dysestamme nr. 3. Skal være rundt 100ohm når det ikke er strøm på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 24, 2009 Sjekk spenningsforsyningsreleet til styrenheten. Ikke uvanlig med dårlige loddepunkter inni det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 25, 2009 Kan f.eks. være nåleløftesensoren som er på vei til å ryke. Da får du sporadiske "misfire". Mål motstanden over den elektriske sensoren som står i toppen av dysestamme nr. 3. Skal være rundt 100ohm når det ikke er strøm på den. oki,skal sjekkes ut nærmere takker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 25, 2009 Sjekk spenningsforsyningsreleet til styrenheten. Ikke uvanlig med dårlige loddepunkter inni det. vet du nr på releet?? sitter det under dashen med di andre releene? takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 27, 2009 da har vi/jeg prøvd følgende ting: byttet den øverste delen av diesel pumpa,ikke bedre byttet styreenhet(hjerne) ikke bedre prøvd div releer uten hell mistenker dårlig kontakt på en eller flere ledninger til pumpa? flere gode tips/forslag mottas med stor takknemlighet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 28, 2009 Dieselfilter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 29, 2009 sjekk eksos tilbakeføringa alltså egr, vis denne står oppe å slipper eksos inn i innsuget blir det fjusk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 5, 2009 har funnet ut av mitt problem nå. Under ekspansjons tanken er det en liten mutter som sitter skrudd i karroseriet,denne har mange jordings ledninger inn på seg fra styreneenhet og diesel pumpa bla, denne skruen var helt løst. så etter og ha strammet denne skikkelig så har problemet mitt sluttet helt. Mistenker et vist verksted/person fra nærbø som har vært og tuklet med denne,da di byttet topp pakning på bilen og bilen virket 100% før topp pakning byttet! tlf skal tas til mandagen ja: bråk : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...