Bilen min stoppet idag. Noen her som kan hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjørte hjem fra jobb idag da bilen plutselig valgte og streike litt.

Det hele startet rett etter jeg hadde fyllt bensin. Måtte derfor tenke meg om noen ganger at det virkelig var bensin jeg hadde fyllt men ringte bensinstasjonen og skulle forhøre meg og de skulle ringe meg opp igjen visst det var diesel jeg hadde fyllt. Hørte ikke noe mer så rekner med at det ikke er problemet.

Det kan kanskje dere svare meg på :)

 

Kjørte utover etter jeg hadde fyllt bensin og merket at bilen begynnte og fjuske litt ved pådrag. Jukset når jeg kom litt opp på turtall.

Tenkte jeg skulle kjøre hjem og sjekke dette men ble bare verre og verre på veien utover.

Nå kan jeg nesten ikke gi gass før den rister noe fryktelig og jeg tør iallefall ikke kjøre den noe lengre nå.: bh :

Fikk også opp en varsellampe i dasjbordet der det står at det er feil med motor elektronikken og at jeg skal kjøre til nærmeste Audi verksted og få det fikset.

 

Har fått sett litt på det nå i ettermiddag men har liksom ikke fått sett så mye på det.

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne:confused:

 

Fikk Lånt meg VAG Com men ble ikke så mye klokere etter dette heller.

Noen som kan fortelle noe mer utifra dette?

Address 01: Engine

Part No SW: 8E0 909 518 AA HW: 8E0 909 018 A

Component: 1.8L R4/5VT G 0004

Coding: 0011701

Shop #: WSC 63251

 

3 Faults Found:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

16687 - Cylinder 3: Misfire Detected

P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

Readiness: 0000 0000

 

Er altså en 1.8T BFB motorkode.

 

Noen som kan ha noe formening om hva som kan være årsaken til dette? Har aldri vært borti noe lignende før. Bilen går som ei fiskeskøyte på tomgang: klø :

 

Håper noen her kan hjelpe meg litt videre iallefall! :)

Mvh Tor Erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coil problem dette! Cyl 3 hvertfall. Anbefaler deg å skifte til den forbedra typen som slutter på R. Når først en har gått til helvete så går ofte resten i tur og orden så like greit å bytte alle med engang. MIL ON betyr at lampe i instrumentet er tent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med power supply da? har du nok strøm? Kan sjekke lading oxo med vagcom...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det glemte jeg helt og skrive!

Slettet feilkodene etter dette og da fikk jeg kun opp de 2 som hadde med cylinder/coil og gjøre.

Så coilene mine er gåene altså? kun nr3 eller flere av de?

 

Og hvor er det billigest og skaffe dette? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan i teorien være dyse eller annet som er problemet.

Det enkleste er å bytte coil 2 og 3 og så lese ut feillager på ny. Har feilen flyttet seg til syl.2, så er du sikker på at det er coilen.

Er vel ca 90% sjanse for at det er den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne jo alltids ha testa det ja.. Da må jeg høre om jeg får lånt meg vag com på nytt.

Skal se om jeg får ordnet det i morgen om jeg ikke får tak i en coil fort.

 

Men siden det står cylinder nr 3 der. vil det si at det er den som gjør at jeg får begge feilmld da? Eller er det flere av coilene som ikke er i orden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestilt meg en coil. Så får den i morgen og kan teste da..

Skal bytte alle men vil først teste med den ene som er gåen? Men er det noen som vet om begge feilmld på tenninga skyldes feil med nr 3? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet coilen nå men bilen fungerer ikke av den grunn heller : gråter :: klø :

 

Hva som kan gjøre dette da?

Får nesten bare prøve og låne meg vagcom igjen da..:confused:

 

Edit: fant ut nå at det er ingen reaksjon når jeg drar av coil på nr 3 og nr4 når bilen går.. Altså, den går helt likt om jeg drar de ut. Tar jeg derimot ut coilene i nr 1 og 2 så stopper den med en gang..

 

Noen som har vært borti noe lignende? Hvor kan denne feilen ligge da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk beskjed om at det kunne skyldest vann i bensinen da dette kom rett etter fylling.

Så får bare prøve og tappe av alt idag og fylle på ny og se om det bedrer seg tror jeg..

 

Men merkelig at det kun slo ut på nr 3 og 4?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskrekket over å lese at ingen har nevnt tenningsmodulen til denne stakkaran. Sier ikke at du må skifte den, men det er ikke umulig at det er den som har tatt kvelden. Prøv alle coilene på en av de to ledningene som går til de cyl. uten feil melding. Om alle er i orden, så ligger problemet lengere bak, altså hos modulen din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.. får ut og prøve litt til da. Må få lånt meg vag com før jeg får lest av flere koder evt. Men kan jo sjekke evt gnist og sånne ting ja.. Hvor ligger denne tenningsmodulen da?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener at siden din bil er såpass ny så har du ikke den omtalte tenningsmodulen. Var vel helst ett større problem på de første årsmodellene dette.

Kan ikke garantere at jeg ikke tar feil her.

siden det oppstod rett etter tanking..Har du forhørt deg med stasjonen at de ikke har fått feil leveranse på tankene sine og fått innmikset diesel?

Var borti for noen år siden at en tankbil hadde fylt 95blyfri på dieseltanken til en lokal statoil stasjon. Kostet noen kroner det i inntauing og tapping av biler....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ringte inn samme dagen og spurte de ja men skulle være bensin på den pumpa sa hu dama i telefonen. Har prøvd og tappe tanken nå men fikk bare ut en 13-14 liter og tanken er fremdeles nesten halvfull.. Nå slutta det og renne ut.. Jeg for min del skjønner ingenting jeg nå. Er det mulig at bilen kan begynne sånn pga feil drivstoff altså? Enten noe tull med bensinen eller innblanda diesel? nå såg ikke pluggene sånn kjempebra ut så får prøve og bytte dette men kan de ha så mye og si?

Har sjekket alle coiler, plugger og coilledinger og det er gnist uansett hva jeg gjør:confused:

 

Skulle prøve og starte den nå, men da ville den ikke gå. Så etter litt kjinning og diverse banning så startet den alikevel men går fortsatt som ei fiskeskøyte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ringte samme dagen så er det jo ikke garantert at de har oppdaget en eventuell flause.

Og "dama" i telefonen har vel ikke alltid kjempepeiling.....Hør med de når tankene deres ble fylt sist!

Ble de fylt rett før du tanket så er jo sjansen stor for at de på stasjonen ikke har visst om feilfylling.

Hvordan lukter/ser det ut det du har fått tappet ut av tanken? Husk at ren bensin lukter ganske skarpt.Diesel en noe mer dempet lukt.(dårlig forklart kanskje...)

Om det skulle være innblanding av diesel så kan bilen veldig gjerne oppføre seg slik.

Skal du få tappet tanken din skikkelig så må du nok demontere tankmåler/bensinpumpe, og suge det ut den vei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå tappet tanken og fyllt på ny bensin men syns ikke det gjorde saken noe bedre.

Skal fylle på litt mere bensin senere, problemet er bare at jeg må på jobb nå. Satser på og få lånt med meg vag com så jeg kan teste det i morgen.

Skal inn og hente meg nye plugger nå. Fungerer ikke det så må jeg vel bare bestille 3 coiler til da?

 

Er ganske avhenig av denne bilen og skal på ferie i neste uke så hadde vært så kjekt og få den oppe og gå igjen snart nå.

Om det ikke er coilene, hvor kan da neste problem ligge? I hjernen og programmvaren eller? Bilen er jo helt orginal så skulle liksom ikke tro at det var noe feil med hjernen.. Og fikk jo ikke opp noen andre feilmeldinger enn de 2 som står lenger oppe her..:confused::o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått byttet pluggene og kjørte en ny diagnose på bilen igår.

 

Første logging: Address 01: Engine

Part No SW: 8E0 909 518 AA HW: 8E0 909 018 A

Component: 1.8L R4/5VT G 0004

Coding: 0011701

Shop #: WSC 63251

 

9 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

16685 - Cylinder 1: Misfire Detected

P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded

16688 - Cylinder 4: Misfire Detected

P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

17763 - Cylinder 1 Ignition Circuit: Open Circuit

P1355 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

17766 - Cylinder 2 Ignition Circuit: Open Circuit

P1358 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

17769 - Cylinder 3 Ignition Circuit: Open Circuit

P1361 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

17772 - Cylinder 4 Ignition Circuit: Open Circuit

P1364 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

16687 - Cylinder 3: Misfire Detected

P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded

16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal

P0321 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Readiness: 0010 1101

 

syns det var litt i overkant mye så slettet alle feilkodene og lot bilen stå litt på tomgang til motorlampen begynnte å blinke igjen. Kjørte så en ny diagnose og fikk opp dette:

3 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded

16688 - Cylinder 4: Misfire Detected

P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded

16686 - Cylinder 2: Misfire Detected

P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded

 

Hadde da den nye coilen på cylinder nr 3.

 

Slettet enda en gang og byttet om på coil nr 2 og nr 3. Kjørte så ny diagnose og fikk opp dette.

3 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded

16687 - Cylinder 3: Misfire Detected

P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded

16688 - Cylinder 4: Misfire Detected

P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded

Readiness: 0110 1101

 

 

Det må vel nesten tyde på at det er coilene som er problemet? Så idag har jeg bestilt meg 3 nye coiler som jeg får i morgen, håper det ordner seg da!

 

Men en ting som jeg ikke helt likte var den mld her, hva er dette for noe?

Address 17: Instruments

Part No: 8E0 920 900 L

Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D36

Coding: 01100

Shop #: WSC 00550

WAUZZZ8E03A364674 AUZ6Z0C0041736

 

2 Faults Found:

00771 - Fuel Level Sensor (G)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

 

Og er det noen måte og nulle ut alle feilkodene på uten og bruke vag com? Tenker på visst jeg får orden på bilen så vil vel noen av kodene ligge inne fortsatt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet jeg kanskje maser litt nå men, hvordan kan det egentlig være mulig at jeg plutselig har fått opp så mange feilkoder?

Sitter på jobb og får egentlig ikke gjort så mye med bilen nå annet enn og vente på de coilene, så supert om noen hadde visst noe mer jeg kunne fått fikset mens jeg venter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd å slettet kodene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er kanskje ikke til noe hjelp siden jeg ser du allerede har fått svaret, men dette ser helt klart ut som et coilproblem.

Bytt alle samtidig så slipper du at en etter en går.

 

For å slette feilkoder må du ha VAG-com eller høre med det lokale møller-verkstedet om hva de skal ha for å kun slette ett par feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med "tenningsforsterkeren" da? Eller hva det er. Den som sitter på luftfilterboksen. Den gikk på en 1,8t jeg hadde, og opplevde ca samme problemer med den. Leste ikke ut feilkoder da, så er ikke sikker på hva de var.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja får nye coiler imorgen :)

Men må jeg slette feilkodene før bilen vil virke igjen da?

 

Tenningsforsterker? Dette må jeg sjekke.. Kan ikke husket og ha sett noe sånt: klø :

Var det på en B5 eller B6 Marius? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk 3 nye coiler her istad og sendte de med fattern hjem da jeg er på jobb. Så ringte han nå og sa at bilen var i orden igjen :) Så da håper jeg at alt er på stell og da var det nok coilene alikevel ja:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

grattulera :D. bra du fekk an på vegen i gjenn no :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja får nye coiler imorgen :)

Men må jeg slette feilkodene før bilen vil virke igjen da?

 

Det er ikke nødvendig å slette feilkodene, men er kjekt i tilfelle en feil oppstår senere.

Da vet du jo ikke om dette er gamle koder, eller nye hvis du da leser av feilkodene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare og ta seg ein tur te hauso før du reise på ferie du so skall eg ta og sellta dei eg tor erik :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.