Ta av dørtrekk på førerdør på A200TQ20V.. Enkelt?

Anbefalte innlegg

Idag når jeg skulle på jobb var jo bilen totalt nedfryst.. etter mye om og men kom jeg meg inn i bilen og kjørte til jobb. Da jeg parkerte ville jeg selvfølgelig ut, og dro i døråpneren. Da hørte jeg en ekkel lyd inni døra, og åpneren ble helt løs.. Regner med dette er en vaier eller noe lignende som har røket. Gruer meg til å gå ut i kulda og se på det, noen som har gjort dette før? Er det mye stress eller er det gjort på 1-2-3...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru ut alle skruene som holder trekket fast, du finner de om du leter litt. :) Du må også koble fra wiren til åpneren innvendig, og kanskje knappene for speil osv. Og så løfter du det opp, og trekker det mot deg.

 

Det høres og virker vanskeligere enn det er. Bare å sette igang. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.. ble nok ikke i går, -8 grader hjemme... får ta det i kveld når jeg likevel skal bytte bremser. KALDT!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dørhåndtaket sitter med 3 umbracoskruer fra bunn, døråpneren sitter med en stjerneskrue som du kommer til ved å holde døråpneren ute. Det sitter også 2 små stjerneskruer øverst på døra, en i forkant og en i bakkant. I tillegg må du ha av dekselet bak speilen. Så er det bare å dra ut dørtrekket som nå bare sitter med plastpropper. Det er litt pøt men etter å ha gjort det noen ganger går det ganske kjapt noe jeg vet av erfaring:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dørhåndtaket sitter med 3 umbracoskruer fra bunn, døråpneren sitter med en stjerneskrue som du kommer til ved å holde døråpneren ute. Det sitter også 2 små stjerneskruer øverst på døra, en i forkant og en i bakkant. I tillegg må du ha av dekselet bak speilen. Så er det bare å dra ut dørtrekket som nå bare sitter med plastpropper. Det er litt pøt men etter å ha gjort det noen ganger går det ganske kjapt noe jeg vet av erfaring:D

 

og etter å ha løsnet trekket rundt kanten greier du vel fint å smyge det av uten å ta av plastdekselet bak speilet også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes ikke så galt ut... :) takk for hjelpen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.