#1 Skrevet Juni 25, 2009 noen som har peil på riktig tenningstidspunkt på en 1,9 tdi afn m/chip?? motoren begynte å "rakle" sånn i går og i dag var jeg innom et verksted.. de mente det kansje kunne vere tenningstidspunktet som var feil og mente jeg burde sjekke det først.. noen som har vert bort i dette før?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 25, 2009 Injeksjonstidspunktet (ikke tenning på diesel) varierer med dieseltemperatur, så det er ikke ett enkelt tall. Kan enkelt sjekkes med Vag-Com om det er justert korrekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 25, 2009 Injeksjonstidspunktet (ikke tenning på diesel) varierer med dieseltemperatur, så det er ikke ett enkelt tall. Kan enkelt sjekkes med Vag-Com om det er justert korrekt. ok... hvordan sjekker man det med vag-com´en da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 25, 2009 Setting Injection Timing: The current Release of VAG-COM contains the TDI Timing Checker. See this page for more information. This procedure does NOT apply to the PD engines! Engine has to be warm (coolant above 85ºC) Go to Engine Measuring Block 000 Switch to Basic Settings Take note of the values in fields 2 (timing) and 9 (fuel temp) Report in the following graph Specification is within the shaded area between the blue and red lines To slightly advance timing, you need to be in the upper portion of the shaded area. Setting is done mechanically, slightly rotating the pump shaft once its three screws have been loosened. It is strongly discouraged to set your timing outside of the specification! Hvis du kjører med chip er bør du legge deg opp mot den røde linja, men ikke over! Skal ufattelig lite rotasjon på pumpa til for å få mye utslag på grafen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...