nytt Hjelp! Ombygging Golf 2 gti 8v til G60. Problemer med godkjenning/dokumentasjon.

Anbefalte innlegg

hallo for4 måneder siden kjøpte jeg en golf g60 med reg nr pc90042, denne bilen skulle i teorien fikses opp til det ukjennelige. men pga mye rust gidde jeg opp og kjøpte istedet en annen golf 2 med 1,6 motor. jeg bedde møller sende meg papirer på ombygginga og de var veldig greie. jeg skrev en søknad til biltilsynet om å ta motorbytte. og de har også vært greie fram til nå. men sliter med en av punktene de forlanger at skall gjøres og det er : det må dokumenteres at råkarroseriet på disse to kjøretøy er like av harald a møller eventuelt et godkjent vw verksted. karroseriene er helt 100 proset like utenom det ekstra hullet i torpedoen som er 5 cm i diam for hydraulisk clutch. møller har ikke noen dokumentasjon på dette. men de menerjeg bare må sammenligne disse to karroseriene. men da kommer problemet og det er at karrosertiet til g60 en er vraket i mars pga å få igjen årsavgiften.

jeg har vrakmelding .

jeg er så skuffet, dennne bilen blir kostet på mellom 50-60 tusen så kjedelig hvis ikje den blir godkjent.

hva gjør jeg.....................

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er så trangsynte folk på svv at det er trist, de gjør det bare for å være jævli

men hvis du enten drar på et vw verksted og forklarer følgende så vil de nok forstå seg mye bedre og hjelpe deg om ikke så i værste fall finner du en med G60 bil og spørr pent om han kan være med deg en liten tur,

vw folk pleier vanligvis være greis så tror det skal gå greit

vet ikke om dette er eneste løsningen da men, håper det finnes noe enklere måte å gjøre det på

noe bilder av bilen da ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med delnr på kaross? det skal være være likt?

om du skaffer dette så bør det vel gå grei?

golfen jeg har (85mod) er godkjent ombygget til G60 fra GTI 8v

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med delnr på kaross? det skal være være likt?

om du skaffer dette så bør det vel gå grei?

Skulle til å skrive det samme selv. Hvis det er samme delenr på rå-karrosseriene, så bør saken være løst siden det da er snakk om "samme" del.

Undersøk dette litt nærmere. Skulle det vise seg at det er samme delenr, få en utskrift på dette og spør pent om Møller kan signere dette. Forklar gjerne hvorfor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker foresten for stor interesse..når dere mener delenr på rå karroseri mener dere da at jeg bør spørre gumpen auto vest om 191 805 591 er likt med delenr på det karroseriet delene skal bygges på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vagcat.com evt etka :)

kan jo henvise til regnr på bilen min? denne er jo godkjent ombygget til G60 den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan noen finne ut om disse to karroseriene er like. pc90042 gammelt karroseri nytt karroseri er pp24286 takk på forhånd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du legge ut årsmodell på de respektive bilene?

Golf 2 4dørs v.styrt råkaross har delenr. 193 800 401 BG

Det jeg hadde gjort er å finne chassisnr på en G60, og sammenligne det med chassisnr på en 1.6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

golf 2 g60 2 dørs 1991 mod PC 90042 venstrestyrt chassinr :wvwzzz1gzmw274605

golf 2 1,6 l 2 dørs 1991 mod PP 24286 venstrestyrt Chassinr :WVWZZZ1GZMB067880

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

golf 2 g60 2 dørs 1991 mod PC 90042 venstrestyrt chassinr :wvwzzz1gzmw274605

golf 2 1,6 l 2 dørs 1991 mod PP 24286 venstrestyrt Chassinr :WVWZZZ1GZMB067880

Delenumrene på karosseriene står ikke oppgitt på VAGCAT, da de er utgått.

Du må få sjekket dette enten på ETKA(hvis det står der da), eller på en gammel delefilm(microfisc), men det ser ikke ut som det skal være noe forskjell annet enn f.eks for biler med høyreratt eller soltak.

Delenumret Dan har skrevet her over, er en ekstra sak(brakett) for biler med manuelt soltak.

Ellers er G60'en produsert i Wolfsburg og 1,6 er "født" i Brüssel, Belgia.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenumrene på karosseriene står ikke oppgitt på VAGCAT, da de er utgått.

Du må få sjekket dette enten på ETKA(hvis det står der da), eller på en gammel delefilm(microfisc), men det ser ikke ut som det skal være noe forskjell annet enn f.eks for biler med høyreratt eller soltak.

Delenumret Dan har skrevet her over, er en ekstra sak(brakett) for biler med manuelt soltak.

Ellers er G60'en produsert i Wolfsburg og 1,6 er "født" i Brüssel, Belgia.:)

Om du leste innlegget mitt hadde du sett delenummeret;)

Andreas: Nå kan du spørre møller om bekreftelse på at G60 motor ble levert i Golf 2 med chassisnr WWWZZZ1GZM?000000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

igår var jeg på moller de kunne desverre ikke hjelpe meg pga delenumrene på karrosreine hadde gått ut av produksjon.

var også på biltisynet og pratet med de men de kunne ikkje gjøre noe de er noen forbanka oster.

men nå har jeg pratet med ein som driver med ombygging og han anbefaller meg å ringe inn til biltilsynet å slette søknaden i kristiansand og heller søke på nytt i arendal istedenfor. hvist ikkje det går så får æg rett å slett prove å skaffe noe dokumentasjon i fra vw tyskland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har dokumentene fra 1.1 - 1.3 - 1.6 - 1.8 til GTI 16v.. det hjelper jo ikke.. men fikk det av møller i sin tid.. rart dem ikke har noe slik til G60 i grunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de har dokumenter men på det men de har ikke dokumenter på at karroseriene er like. alt er biltilsynet si skyld jeg skal prøve å bytte biltilsyn istedenfor ..det har funket for andre folk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå skrevet meil te vw tyskland er spent på svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lykke til :)

håper du får det til

burde gått greit denne gang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det ser ut til at det antagligvis går greiere i arendal de folkene der virket veldig hyggelige

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare så det er sagt så er det møller sier om at de ikke kan skrive to linjer på et ark fordi delenr har gått ut av produksjon rart i mine øyne. Jeg fikk helt fint til å fiske fram delenr på råkaross i ETKA, som møller bruker. Dessuten holder det fint at de skriver en bekreftelse utfra chassisnr, det har de gjort på to biler som jeg har skrevet søknader for. (Begge søknadene ble godkjent).

Om det ikke fungerer i Arendal kan du kontakte meg, så skal jeg prøve mine kontakter.

Håpløst system..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg søkt i arendal jeg ringte idag men det var vist noe kluss med at ein idiot i kr sand som faen med ikkje hadde klart å slette den forige søknaden som jeg hadde inne på bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne holdningen av vedkommende i trafikkstasjonen er helt klart trangsynt. Når du har ombyggingspapirer fra Harald A. Møller, så bør det på et eller annet punkt gå opp et lys som forteller at råkarosseriet er likt/tilnærmet likt med minimale forskjeller.

Er det saksbehandleren din som tar saken i egne hender, eller blir den vurdert av SFOOR?

Mitt forslag er å be de makkulere søknaden din og sende en ny søknad til en annen trafikkstasjon. I mitt tilfelle ble ombyggingspapirene fra Møller sett på som gyldig råkarosseri-dokumentasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ba de makuler papirene i kr sand . men de idiotene har vist ikkje klart å slette de på hiddenen . jeg søkte på nytt i arendal men de merket at jeg hadde en søknad liggende inne på hiddenen hos de. så jeg får vistnokk samme svar der siden kr sand køddet det til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

idag fikk jeg foresten noen papire ifra tyslands møller. holder på å oversette de

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start med å få samtlige søknader slettet, så kan jeg hjelpe deg å skrive ny søknad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg trudde alle søknadene var slettet men hvet ikkje om de kan gjøre det eller.ifølge ein på teknisk i arendal så stemte ikke det . han mente jeg hadde fått det svaret mitt. har jo det. fins det foresten noen lov som sier at jeg må vise bilen på den plassen somm er nærmest nærområdet mitt eller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søknad ombygging

Til

Arendal trafikkstasjon

4857 Arendal.

Fra

Andreas Dønnestad

Tisland 4534 Marnardal

Jeg Andreas Dønnestad søker herved om å foreta ei ombygging av min bil en golf 2 1991 mod med skiltnr PP 24286. Bilen er i veldig god stand både karroserimessig og teknisk. Ombyggingen som jeg har tenkt å gjøre er å bygge om bilen til golf 2 G60. Delene for ombyggingen har jeg, da jeg i mars 2009 hugget en golf 2 G60 1990 mod med skiltnummer: PC 90042. Grunnen til at denne bilen ble hugget er pga det var for mye rust, til å begynne å sveise i det. Alle deler fra bilen er tatt vare på det var ikke en klips igjen på karroseriet når jeg leverte dette til Hugging ved Evje bilopphugging.

Grunnen til at jeg vil gjøre denne ombyggingen er at PP 24286 var min første bil og dessuten begynner det å bli svært få golf 2 G60 igjen i landet. Alle jobber på bilen vil bli gjort fagmessig utført. Det vil også bli skiftet ut det meste av slitedeler for at bilen skal bli mest mulig sikker. Jeg har allerede skaffet meg dokumentasjon ifra Møller for hva som må gjøres for å bygge bilen om for å kunne bruke G60 motor. Bilen vil selvfølgelig bli gjennomgått av et godkjent VW verksted etter ombyggingen.

Med denne søknaden medfølger det dokumentasjon ifra Harald A Møller og en vrakmelding fra golf PC 90042 som deler vil bli benyttet ifra.

Søknaden ønskes behandlet og bilen vil bli vist ved Arendal trafikkstasjon da det passer best med min jobb situasjon

Ved eventuelle spørsmål Tlf: 48067989/38287295

Med vennlig hilsen Andreas Dønnestad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.