nytt Hjelp! Ombygging Golf 2 gti 8v til G60. Problemer med godkjenning/dokumentasjon.

Anbefalte innlegg

det dokumentet ifra møller har jeg.. trur du de virkelig gir seg vis jeg viser de etpar paragrafer`???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket svar du vil få fra din saksbehandler og/eller Statens Vegvesen vet ikke jeg. Men å bruke "Krav til dokumentasjon" i Kjøretøyforskriften sammen med ombyggingspapirene fra Møller/Kjøretøyfabrikant som et argument, kan da ikke skade..

Nå har jeg ikke mer å tilføye.. Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden du fikk telefon om att du må søke i kristiansand er vel fordi alle papirer ikke er slettet og det fortsatt ligger inne noe der? ellers skulle det ikke være nor problem å søke der man vil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden du fikk telefon om att du må søke i kristiansand er vel fordi alle papirer ikke er slettet og det fortsatt ligger inne noe der? ellers skulle det ikke være nor problem å søke der man vil?

Søknader SKAL sendes den lokale trafikkstasjon. Å slette søknader en plass å søke på nytt en annen plass er ikke noe tema, da alle trafikkstasjoner har tilgang til samme saksbehandlingssystem og en søknad levert en plass er øyeblikkelig tilgjengelig alle andre plasser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønner ikke hvorfor ikke du får godkjent bilen jeg. burde jo ikke være noe problem. bygde en jetta vr6 i sommer, den er om få strakser godkjent som vr6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok da skal jeg forklare lett: jeg begynte med å skulle bygge om en golf 1,6 til g60 men det ble det aldri noe av pga bt i kristiansand er drit redde for så stor hestekreftøknig i denne bilen at de absolut skulle ha møller til å ta på seg alt ansvaret men det ville ikkje møller de kunne ikkje bevise at karroseriene på g60 og 1.6 er like.

Derfor kjøpte jeg en golf 2 edition one gti 8v 1990 fordi motoren var gåen på denn og derfor vil jeg ha papira i orden før jeg søker igjen. ellers så kjører jeg bare en gti med g60 motor under panseret.

jeg liker helst å ha papira i orden.men men

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønner ikke hvorfor ikke du får godkjent bilen jeg. burde jo ikke være noe problem. bygde en jetta vr6 i sommer, den er om få strakser godkjent som vr6.

på toppen av dokumentet ditt ifra møller, står det ditt regnr på bilen din der??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om å jobbe hos Biltilsynet i Kristiansand....

En kar kommer inn på Biltilsynet i Kristiansand i forbindelse med et jobbintervju.

Av papirene hans framgår det at han har vært i FN-tjeneste, og intervjueren nevner dette.

”Joda”, svarer mannen, ”jeg var faktisk ute to perioder”.

”Flott”, sier den andre. ”Det teller til din fordel når du søker jobb i det offentlige!”

”Mottar du noen form for stønad fra det offentlige i forbindelse med tjenesten din?”

”Ja”, svarer mannen, ”jeg får en liten uføretrygd, for jeg ble skadet siste gangen jeg var ute. En mine gikk av mellom bena mine, og jeg måtte faktisk amputere mine edlere deler. Men jeg er likevel fullt i stand til å arbeide!”

”Ja, ja”, sier intervjueren, ”det tviler jeg slett ikke på. Og du skal få jobben. Vi har arbeidstid fra 7 til 15, og du kan begynne i morgen kl 9.”

”Kl 9?” spør mannen. ”Sa du ikke at dere begynte kl 7?”.

”Jo, jo”, svarte den andre, ”men her på Biltilsynet sitter vi bare og klør oss på ballene de første par timene, og det er det jo ikke noen vits for deg å sitte og se på.......”

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på toppen av dokumentet ditt ifra møller, står det ditt regnr på bilen din der??

har ikke prata med møller i det heletatt jeg :)

men alle golf 2\jetta2 heter jo 19E? da er de jo like? og siden du har ha nedi G60 motor så burde det være lett siden de bilene ble levert med det orginalt. egentlig skal du bare få en liste fra møller som det står hva du må montere på bilen din sånn at den er lik som en g60 og da skal den bli godkjent med en gang. hvis ikke biltilsynet ditt godkjenner bilen din da så gjør de ikke jobben sin. da hadde jeg skrivi brev til en eller annen som er sjef i systemet. for sånn går det ikke ann å drive.

mvh fredrik p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke prata med møller i det heletatt jeg :)

men alle golf 2\jetta2 heter jo 19E? da er de jo like? og siden du har ha nedi G60 motor så burde det være lett siden de bilene ble levert med det orginalt. egentlig skal du bare få en liste fra møller som det står hva du må montere på bilen din sånn at den er lik som en g60 og da skal den bli godkjent med en gang. hvis ikke biltilsynet ditt godkjenner bilen din da så gjør de ikke jobben sin. da hadde jeg skrivi brev til en eller annen som er sjef i systemet. for sånn går det ikke ann å drive.

mvh fredrik p

jeg er helt enig jeg er skikkelig lei av det systemet vi har i norge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet er rett og slett at jeg må bevise for bt at karroseriet er likt på gti som g60.

jeg har hørt om flere verksteder som har skrevet ut et slik papir men møller i kristiansand eller mandal nekter å gjørre det og det gidder ikkje typegodkjenning@heller ikkje.

Jeg tror rett å slett jeg må ty til det svenske ombyggingsorgan hvis ikkje noen kan hjelpe meg med å hoste fram et slikt papir.

Jeg har ikke søkt bt om å bygge om denne bilen enda, men jeg gjorde jo det med den gamle bilen og da fikk jeg ei smørbrød liste av de hva jeg måtte gjøre.

Hvis noen har tips hvordan jeg skal på et papir på at karroseriene er like dvs at de tåler 160 hk kontakt meg på pm!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg har søkt om å godkjenne min 1,8GL til 1,8 16V Oettinger og fikk akkurat samme spørsmål som deg med tanke på

karosseristyrken.

Jeg fikk tak i et papir fra møller som viser alt en trenger å gjøre for å få godkjent fra golf II til golf II G60.

Dette falt i god fisk og jeg fikk godkjent søknaden min. Så det er tydelig at forskjellige kontor operer forskjellig.

Tenkte jeg kunne bare spytte inn dette siden jeg fikk endel info i denne tråden når jeg prøvde å finne ut hva jeg skulle

finne som dokumentasjon på karosseriet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.