Rs2, motortemperaturen går ikke opp.

Anbefalte innlegg

Temperaturviseren på min Rs2 fikk solstikk her om dagen, den bestemte seg for og ikke bevege seg oppover lenger. Den ligger helt nede uansett temperatur på motor.

 

Jeg har også sett etter hva klimadispleiet viser, og det viser bare to streker. -.- slik omtrent. Det er da på kanal 52. Er vel på den kanalen jeg kan lese ut motortemperatur?

 

Jeg regner med at det er en føler en eller annen plass som har sluttet og virke siden begge deler ikke viser noen grader. Men hvilken, og hvor sitter den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Multitempsensoren som sitter på vannrailen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanal 51 så har du motortemp;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanal 51 så har du motortemp;)

 

Takk:) men mener og huske at den også var "død".

 

Vet du tilfeldigvis hva alle de andre kanalene er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Multitempsensoren som sitter på vannrailen..

 

Hvis sikker er du på at det er den?

 

Hvor sitter den og hva koster en slik?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk:) men mener og huske at den også var "død".

 

Vet du tilfeldigvis hva alle de andre kanalene er?

 

skal være en liste med alle koder på forumet en plass. mener 18 er speedo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis sikker er du på at det er den?

 

Hvor sitter den og hva koster en slik?: klø :

 

Er vel mange eksempler på at den er syndern til slike feil på disse 20vt motorene :)

Vet ikke hva den koster :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde bilen en runde nå. Kanal 51 funker vist, så da er det bare den i instrumentpanelet som ikke funker. Noen som har noe forklaring på det?

 

 

Men jeg tenkte over at temperaturen variere litt når jeg så på kanal 51. Den viser 90 når bilen står på tomgang og ved sakte kjøring rundt i by. Så går den ned til rundt 80-82 ved gjevn kjøring i 90kmt på 6gir.

Vifta starter når den går opp til 91 grader.

 

Er dette normalt, eller er termostaten gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal være en liste med alle koder på forumet en plass. mener 18 er speedo

 

Okey, da må jeg lete litt:)

 

Jeg fant en kanal som var turteller også, tror det var 46 eller noe?: klø :

 

Er det noen av dem som er turbotrykk, eksostemp, oljetemp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde bilen en runde nå. Kanal 51 funker vist, så da er det bare den i instrumentpanelet som ikke funker. Noen som har noe forklaring på det?

 

 

Men jeg tenkte over at temperaturen variere litt når jeg så på kanal 51. Den viser 90 når bilen står på tomgang og ved sakte kjøring rundt i by. Så går den ned til rundt 80-82 ved gjevn kjøring i 90kmt på 6gir.

Vifta starter når den går opp til 91 grader.

 

Er dette normalt, eller er termostaten gåen?

 

hadde samme symptoner på rs2'n da jeg henta min. da bytta jeg termostaten og den holdt seg stabilt rundt 90 grader:) en drittjobb og bytte foresten:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme symptoner på rs2'n da jeg henta min. da bytta jeg termostaten og den holdt seg stabilt rundt 90 grader:) en drittjobb og bytte foresten:p

 

Aha. Hvor mye tar et bra verktsted for en slik jobb a? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde bilen en runde nå. Kanal 51 funker vist, så da er det bare den i instrumentpanelet som ikke funker. Noen som har noe forklaring på det?

 

 

Men jeg tenkte over at temperaturen variere litt når jeg så på kanal 51. Den viser 90 når bilen står på tomgang og ved sakte kjøring rundt i by. Så går den ned til rundt 80-82 ved gjevn kjøring i 90kmt på 6gir.

Vifta starter når den går opp til 91 grader.

 

Er dette normalt, eller er termostaten gåen?

 

Hvis klimadisplayet viser 80-90 ved vanlig kjøring, og tempen ikke synker til langt under 80 f.eks ved lange utforkjøringer er alt normalt og termostaten funker som den skal. Tempen vil alltid gå opp når bilen går på tomgang, for da har du ikke luftflow over radiatoren (før tempen er så høy at vifta slår inn)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha. Hvor mye tar et bra verktsted for en slik jobb a? : klø :

 

det er jeg ikke sikker på, men tar sikkert en god sum, da det er trangt og mye demontering.

jeg skrudde av fronten, løsnet radiator og klimaradiator, og mener servopumpe også. men du klarer det nok sikkert selv:) bare ikke den gøyeste skrujobben:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis klimadisplayet viser 80-90 ved vanlig kjøring, og tempen ikke synker til langt under 80 f.eks ved lange utforkjøringer er alt normalt og termostaten funker som den skal. Tempen vil alltid gå opp når bilen går på tomgang, for da har du ikke luftflow over radiatoren (før tempen er så høy at vifta slår inn)

 

Har ikke fått testa ved noen lange utforkjøringer enda.

 

Vet at det er naturlig at temp stiger når den står på tomgang:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jeg ikke sikker på, men tar sikkert en god sum, da det er trangt og mye demontering.

jeg skrudde av fronten, løsnet radiator og klimaradiator, og mener servopumpe også. men du klarer det nok sikkert selv:) bare ikke den gøyeste skrujobben:p

 

Jada, klarer det sikkert selv:) Men er noe dritt med all kjøleveska:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Termostaten din er helt OK. Det du må sjekke er temp sender og instrumentet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Multitempgivern koster rundt 1500.- mener jeg å huske. Skiftet den på S2`en i fjor trur jeg. Det er 3 ting det kan vær. Givern, målern har streiket, eller et ledningsbrudd en plass.:o

 

At speedoen din ikke viser temp har ikke noe med termostaten ivertfall, men det vet du vell fra før:)

Det er normalt for meg ivertfall når tempen din ligger sånn som den gjør :)

 

For å sjekke instrumentet berre kortslutter du kretsen til målern så ser du om man får utslag eller ikke.

 

Men den ekje så veldig lett å komme til dinna følern dessverre:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Multitempgivern koster rundt 1500.- mener jeg å huske. Skiftet den på S2`en i fjor trur jeg. Det er 3 ting det kan vær. Givern, målern har streiket, eller et ledningsbrudd en plass.:o

 

At speedoen din ikke viser temp har ikke noe med termostaten ivertfall, men det vet du vell fra før:)

Det er normalt for meg ivertfall når tempen din ligger sånn som den gjør :)

 

For å sjekke instrumentet berre kortslutter du kretsen til målern så ser du om man får utslag eller ikke.

 

Men den ekje så veldig lett å komme til dinna følern dessverre:o

 

Men hvis den giveren har streika, ville jeg da fått opp temperaturen i klimadispleiet?

 

Vet at termostaten ikke trenger være ødelagt selv om måler ikke virker ja;) Men tenkte den kanskje var litt ødelagt ettersom temperaturen varierte. Men høres ut som den ikke er det alikevel etter det folk sier:)

 

Kan du forklare litt nærmere hvordan jeg sjekker instrumentet?:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis den giveren har streika, ville jeg da fått opp temperaturen i klimadispleiet?

Vet at termostaten ikke trenger være ødelagt selv om måler ikke virker ja;) Men tenkte den kanskje var litt ødelagt ettersom temperaturen varierte. Men høres ut som den ikke er det alikevel etter det folk sier:)

 

Kan du forklare litt nærmere hvordan jeg sjekker instrumentet?:o

 

tjaa. er ikke sikker på om kliman og tempmålern bruker samme giver, men skulle gjerne tru det.

Er det samme givern som gir ut, så er nokk det intrumentet ditt eller et ledningsbrudd en plass dessverre:(

 

Du må ha et ampermeter eller lignende, Så må du finne hva som er stikkerne til instrumentet på kontakta til multitempgivern. Det er 3eller4 stikkere inn på denne kontakten, alt etter modell mener jeg på.Jeg husker ikke hvilke som er hva, men dette vet sikkert el-guruene her inne:). jeg bare prøvde meg fram og såg til slutt at det var bevegelse i tempmålern. Må jo så klart ha en inni bilen for å sjå på tempmåleren om den gir utslag eller ikke. Treffer du riktige ledninger så skal målern gå til bunns :) Vist den er iorden seff.. Du kan vell også ta ut intrumentet og gjer det på den måten, men det har ikke jeg vært borti.

Hør med en som har peilig på bil elektronikk så tenkter jeg han vet hva han driver på med: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tjaa. er ikke sikker på om kliman og tempmålern bruker samme giver, men skulle gjerne tru det.

Er det samme givern som gir ut, så er nokk det intrumentet ditt eller et ledningsbrudd en plass dessverre:(

 

Du må ha et ampermeter eller lignende, Så må du finne hva som er stikkerne til instrumentet på kontakta til multitempgivern. Det er 3eller4 stikkere inn på denne kontakten, alt etter modell mener jeg på.Jeg husker ikke hvilke som er hva, men dette vet sikkert el-guruene her inne:). jeg bare prøvde meg fram og såg til slutt at det var bevegelse i tempmålern. Må jo så klart ha en inni bilen for å sjå på tempmåleren om den gir utslag eller ikke. Treffer du riktige ledninger så skal målern gå til bunns :) Vist den er iorden seff.. Du kan vell også ta ut intrumentet og gjer det på den måten, men det har ikke jeg vært borti.

Hør med en som har peilig på bil elektronikk så tenkter jeg han vet hva han driver på med: rolleyes

 

Men vil det funke og gjøre det på den måten på min ettersom måleren alltid ligger helt på bunn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men vil det funke og gjøre det på den måten på min ettersom måleren alltid ligger helt på bunn?

Ekje heilt sikker på hva du mener nå, men regner med at du meina om det funker å sette strøm til måleren for å skjekke den. Er måleren iorden skal da denne sprette til 120gr med en gang du setter strøm på den. Gjør den ikke det så er det intrumentet og givern er iorden :)

Det er det enkleste med også det dyreste:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekje heilt sikker på hva du mener nå, men regner med at du meina om det funker å sette strøm til måleren for å skjekke den. Er måleren iorden skal da denne sprette til 120gr med en gang du setter strøm på den. Gjør den ikke det så er det intrumentet og givern er iorden :)

Det er det enkleste med også det dyreste:o

 

Aha, nå skjønte jeg hva du mente:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.