#1 Skrevet Juni 26, 2009 (endret) JAu, da har jeg gått på ei blemme igjen trur jeg, kjøpte en audi 90 TQ her for en stund siden, blei vel bygget opp av en på forumet her, er en KG motor med WR ur quattro innmat. Har nå byttet turbo, og lagt opp til ny ic, da den som satt der var laget av noen i "barnehagealder"... Okei, nok om det, men skulle prøve bilen en liten tur etter alt var byttet, kjørte i 3-4 min, så stoppet jeg den for å sjekke, harde slanger og når jeg skrur opp lokket til ekspasjonstanken er det veldig trykk... Så vannet pulserer ut. Ingen røyk i eksos, ikke gått noe i olje osv.. Sitter 3 lags toppakning på den ser det ut til.. Hva kan ha skjedd ??? Begynner virkelig å bli lei gamle biler igrunn, drar bare på meg problemer hele tia 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 26, 2009 noe så enkelt som luft i systemet? det kan forårsake det du beskriver her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 26, 2009 Sjekk at systemet er tomt for luft, at termostat åpner når den skal, at vifta starter når den skal, og at akslingen på vannpumpa ikke er knekt. Da burde du ha fått luka ut det meste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 26, 2009 takker for tips da skal dette sjekkes ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 27, 2009 da var det luft som gjorde det, fikk luftet bilen å prpblemet borte, joho !" Men så iom dette er en lapskaus bil skal jeg prøve å forklare. denne bilen. : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14503014&sid=xz8rbg5a09X329115&WT.svl=Link - Er en 200 turbo KG motor med WR Ur quattro innmat. - KKK K24 S4 turbo m. vannkjøling - 3 lags toppakning - Gammelt innsug ifra et eller annet... - Audi 90 2.3 NG tenningssystem med 5 vinduer, - Snudd mengdefordeler motsatt vei i forhold til orginalt Org. NG mengdefordeler.. - Ur quattro mengdefordeler lokk - K/N innsatsfilter Okei, iom at jeg måtte bytte turbo dro jeg av alle dysene, merket jeg dem ? oooops, nei: bh : Så da er spørsmålet, er det slik at disse dysene må sitte på den riktige plassen, for tror jeg har satt muligens 2 feil. visst ikke fler... Å hvor finner jeg ut ifra mengdefordeleren hvor disse skal sitte ? Noen som kan sjekke dette i etka for meg slik at jeg får satt dette riktig, å iom at de har snudd mengdefordeleren blir det litt motsatt vei liksom... Å det siste, sto i annonsen der at denne bilen hadde ladet 1.2 bar i trykk, når jeg kjører nå får jeg den kun opp i 0.6 bar... Luftlekkasje ? Hva kan være feil her ? Er det kun på wg jeg kan stille opp trykket, sitter ikke noe boostcontroller her, men wg er justerbar.. Har ikke fått sjekket tenninga enda, meen vil denne ha noe å si på ladetrykk.. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 27, 2009 dysene trenger ikke sitte på rette plassen da det er kontinuerlig insprut:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 27, 2009 Jepp, dysene kan du strengt tatt sjonglere. Tenning kan ha mye å si for ladetrykket, jeg har vært borti biler med tenning helt på bærtur som har lada høyt på lave turtall for så å dø fullstendig på turtall, og omvendt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...