Anbefalte innlegg

Har en "malende" ulyd i ac kompressoren på min 2001mod a3..

Det blåser kaldt i bilen,og alt ellers ser ut til og fungere...

Det jeg tenkte på var om det er et lager i kompressoren som maler?det som er rart er at den lyden ikke endrer seg med turtallet!!!!!!

Har lite lyst til og bytte denne!!!

Kan det være lite gass\olje på systemet?får dette kompressoren til og bråke såpass???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noe av det samme på min 98 Passat. Mer en slags rasling vil jeg kalle det som høres på min da. Får motoren til å høres rimelig løen ut så lenge AC er tilkoblet.

Spent på forslag til hva dette kan skyldes. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poppe inn noe jeg hørte som kanskje kan forklare denne lyden, hvis du ikke har hørt noe. "Ulyden" kom i all hovedsak når varmen slo til for fullt og dette medfører at AC kompressoren jobber ekstra mye. Den slår seg også mye inn og ut fordi det er problematisk å holde konstant temp inne i bilen når sola jobber som værst. Ville tro at hvis det skulle være et lager e.l så er det vel mulig å påvise slakkhet i reimhjulet på kompressoren.

Min ser uansett ut til å bråke mer på veldig varme dager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være spennrulla som skrangler. Som oftest har den dårligere opplagring enn selve kompressoren og vil ofte være den som skrangler først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme rasle lyden på min 1.8T og lyden forandrer seg når jeg kobler inn/ ut AC har fått forklart at det er magnet clutchen.. men har ikke fått somla meg til å gjøre noe med det enda.. men stygg lyd og motor høres ut som den skal rase hvert sekund ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe og få gjort med denne magnet clutchen,eller må hele kompressoren byttes?det blåser kaldt og anlegget ser ut til og virke bra ellers,er bare den irriterende rakle\raslelyden som kommer hver gang pumpa slår inn...skrur den faktisk bevist av til tider da det er flaut og kjøre rundt med en bil som det høres ut som motoren er i ferd med og rase hehe.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sliter faktisk med d samme på min 04 Passat 3bg, men jeg har slått av ac`n helt og kjører kun med vanli vifte på !

sjekka alle strammehjula, men fikk opplyst at d var et lager i kompressoren som var nær døden nå ! å d eneste som kunne gjøres mot d var å bytte hele kompressoren...:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når AC går, så starter vifta til venstre når du titter ned i motorrommet.

Sjekk skivene som ligger på naglene som holder viftemotoren.

Disse blir ofte løse, og skrangler noe jævlig.

Trodde det var AC pumpa eller spennrullen på min, men var ikke det....

Litt sikaflex eller lignende over disse skivene gjør susen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når AC går, så starter vifta til venstre når du titter ned i motorrommet.

Sjekk skivene som ligger på naglene som holder viftemotoren.

Disse blir ofte løse, og skrangler noe jævlig.

Trodde det var AC pumpa eller spennrullen på min, men var ikke det....

Litt sikaflex eller lignende over disse skivene gjør susen.

Ja, det er jo rimelig enkelt å sjekke også...godt tips! : ja :

Får ta meg en tur ut å kjenne på de, er det så enkelt ville det vært helt krem.

Enig med Tony her ja, hender jeg skrur den av i by-områder og slikt pga støyen. Mulig det er et par andre ting som også skrangler nedi der, men AC-kompressoren skiller seg ut voldsomt.

Edit: Sjekket og ingen åpenbar løshet i disse skivene ihvertfall. Skranglinga var heller ikke tilstede akkurat nå. :P Godt mulig kompressoren begynner å synge på siste verset, siden den har tendert til å føles veldig tungdrevet i det siste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde tilsvarende på golfen min ifjor. Malende raslelyd i klimaen. Noen ganger kraftigere enn andre, kom an på temperatur.

Hadde bilen på verksted og fikk beskjed om at lageret på ac-kompressoren var på vei i dass...

Ringte litt rundt, og svært få tok på seg å bytte kun lageret pga. at det sjelden holdt særlig lenge.

Noen hadde gjort det tidligere, men gått bort fra det igjen.

Fant en som gjorde det, men da uten garanti for at det ble lekkasjer. Endte med å bytte hele kompressoren, og det ble jo litt dyrt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sjekka vifta og div,og mener jeg kan utelukke denne!,men,den rasle\raklelyden forsvinner hver gang jeg gir gass og får opp turtallet litt....hvis kompressoren er ødelagt,ville vel denne ha støyet uansett turtall???

Er det noen strammehjul\løpehjul eller lignende som jeg kan sjekke og evt bytte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.