#1 Skrevet Juni 27, 2009 heisan, har trøbbel med en aan maskin, den er tungstartet når den har stått litt. Men når den er helt kald og helt varm så starter den med engang.. mener å ha lest noe om dette her inne før, men kan ikke finne noe nå... takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 27, 2009 kanskje en temp sensor som gjør at bilen tror den er helt varm så kaldstart dysa ikke slår inn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 27, 2009 kanskje en temp sensor som gjør at bilen tror den er helt varm så kaldstart dysa ikke slår inn? Nahh... vet ikke helt, den trenger liksom ikke stå mer enn 15-20 minutter før den begynner å bli vanskelig.. Men er kansje flere tempsensorer...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 27, 2009 kan det være dysene som lekker litt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 27, 2009 kan det være dysene som lekker litt da? mulig, syntes fatisk det lukta litt bensin. Men tenkte ikke så langt over det. Du mener det lekker sånn at mann må kinne frem bensinen? Vil det ikke da isåfall hjelpe vist jeg setter tenninga på og av et par ganger, sånn for å teste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 27, 2009 tja.. kan jo prøve:) men prøv også å sett en bryter på kaldstarten og skjekk om det funker da:) koble en ledning med strømtyv inn på jordingsledningen og bryter til jord. sett på bryteren mens du kjører starteren og skjekk om det blir bedre da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 28, 2009 symtomene minner om en gåen temp føler egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 28, 2009 tja.. kan jo prøve:) men prøv også å sett en bryter på kaldstarten og skjekk om det funker da:) koble en ledning med strømtyv inn på jordingsledningen og bryter til jord. sett på bryteren mens du kjører starteren og skjekk om det blir bedre da:) Er ikke kaldstart på AAN motor, tror heller ikke dysene lekker så lenge den er grei varm og kald Ville prøvd å bytte den hvite tempføleren bak på toppen jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 28, 2009 Er ikke kaldstart på AAN motor, tror heller ikke dysene lekker så lenge den er grei varm og kald Ville prøvd å bytte den hvite tempføleren bak på toppen jeg da prøver vi den siden det er flere som mener det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 30, 2009 det var ikke denne hvite i bakant av toppen... men den stoppa idag og jeg mener bensinpumpa tok kvelden, var ihvertfall ikke liv i den når jeg satt på strømmen... kan dette ha gjort at den var vanskelig? får jo se det når pumpa er bytta uansett:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 30, 2009 har du prøvd å tvangskjørt pumpa da? sånn at du ikkje skifter den unødvendig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 2, 2009 har du prøvd å tvangskjørt pumpa da? sånn at du ikkje skifter den unødvendig jepp både den som sitter i og den jeg skulle sette i... begge satt bom:( men ny skal være på vei inn i kveld.. så da får vi se:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 2, 2009 100kr på bensinpumpa.. har hatt akkurat det samme problemet! hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 12, 2009 ordna seg etter pumpebytte, men usikker på om det var sensoren eller pumpa... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 18, 2013 Har samme problemet jeg også når bilen har vært driftsvarm og så fått stått ca 15min+. Da må jeg dra den lenge på starteren, gjerne flere ganger før den starter. (Hører pumpa går) Når den først har startet går den ikke reint men etter 3-5sek på tomgang går den jevnt. I tillegg fjusker bilen VELDIG når den er kald, og litt når den er varm. Stopper på tomgang hele tiden. Har skiftet: Tennplugger, Temp føler(bak på topplokk.), fjernet dump/resirk. Går egentlig styggdårlig ifra bunn av registret synes jeg. Prøvde også å lade 1,8-2bar ,men da gikk den enda dårligere enn på ca 1,5bar. Har 044 pumpe som ikke er stort mere enn 3 år gammel. (I følge en av de tidligere eierne.) Tips? Feilkoder er det ingen av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 27, 2013 Skiftet pumpe til 040 bosch. Ble mye lettere å starte. Drar bedre ifra bunn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 27, 2013 Trigger på toppen bak kamhjulet som er dårlig. Vanlig feil.! Bytt den og sørg for at motor er timet skikkelig så kommer det funke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 29, 2013 Ja, jeg har 92 modell. Så da sitter min her? Ser ikke bra ut hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...