ytre endeledd passat 3b sitter som støpt!

Anbefalte innlegg

Holder på å skal bytte ytre endeledd på passaten i forbindelse med 2'er feil på EU.

problemet er at endeleddet sitter som støpt fast i tannstaget, altså gjengepartiet på endeleddet.

noen som har noen triks å komme med? haster jo også dette da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta av hele styrestaget og bruk litt forsiktig varme på der yttre går inni indre. går ikke det uten at du risikerer å ødelegge det indre leddet må du skifte begge 2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke et helsike å ta av hele styrestaget??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette sitter nok som støpt.. Når jeg byttet mine måtte jeg bytte begge på den ene siden (ut med hele dritten og inn med nytt) og på andre siden brukte jeg stearin, varme og tålmodighet hehe.. Sterain er nydelig smøremiddel og trenger inn overalt når det er flytende.. samt gir smørning når det er kaldt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du tar vekk den plast plate som sitter i innerskjermen rundt hullet til styrestaget. Så er det av med mansjett inne på tannstang og løsne en stor "mutter" som fester indrestag til tannstanga,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sprøyt godt med rustoppløser på å la det virke en GOD stund, sprøyt så på igjen å la det stå litt så prøver du å skru det av.

dette pleier som regel å fungere veldig bra.

rengjør litt rundt først før du sprøyter på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er igang med å ta av hele tannstaget nå, og det er en HELSIKES jobb nå i varmen! men betyr det at jeg kun trenger å ta av INDRE endeledd? litt mer utfyllende takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.