#1 Skrevet Juni 28, 2009 Heisann! Har akkurat bygget om min jetta mk2 fra en 1.6 liter (usikker på motorkode, men tror det er HM) med forgasser til en 1.8 liter (mono-jetronic) med motorkode RP. Flytta over alt av elektronikk fra den gamle motoren til den nye for å beholde forgasseren siden dette alltid har fungert fint. Merker at bilen er mye sterkere med den nye motoren, men akselerasjonen er like "bra"/dårlig. Eneste jeg merker er at jeg slipper å gire ned i oppoverbakker. Det er jo forsåvidt greit nok, hvertfall hvis jeg vil kjøre økonomisk. Derfor lurer jeg på om kamakselen er forskjellig? Bare mener at en insprøytningsmotorer og forgassermotorer har forskjellige kamaksler. Har justert tenningen, så det er ikke der problemet ligger. En annen ting jeg lurer på, er hva tempsensorene som sitter på flensen forran på toppen, mot radiatoren? Er to stk, en oppe (rød) og en nede (hvit?). Den flensen jeg skulle ha brukt er ødelagt, så må bruke en flens fra en annen motor, men denne har feil sensorer. Nå ligger ledningene til sensorene løst og motoren fungerer utmerket! Hva er de sensorene til da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 28, 2009 mener at det skal være litt anna kam på monojet bila.. men, er du lur, så bytter du til en GTI 8v kam da blir det enda artigere (kan være at det er det du alt har?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 28, 2009 Okey. Har ingen GTI-kam nei, men har den som satt i 1.6 liters forgassermotoren min. Regner med den er lik som en kam fra en 1.8 forgasser? Men siden jeg først er i gang med å bytte hadde det jo vært kjekt med en GTI-kam ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 28, 2009 kammene er ulike ja.. mono jet har snillere kammer pga katalysator og strengere avgass krav. komp. på forgasser motoren er større enn mono jetronic motoren!?? usikker på den siste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 29, 2009 det er ihverfall en 202 graders kam på en 1,6 golfmotor med forgasser mens det er 216 grader på en audi 1,8 liter monopoint.Ville vel tro det er det samme på en 1,8 golf motor.Golf GTI 8v har 220 graders kam.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...