#1 Skrevet Juni 28, 2009 (endret) Hei ! Skal igang å skifte bremser bak på bilen min (skiver og klosser), men så lurer jeg på om når jeg skal klemme inn stempelet i kalipperen igjen. Skal det da skrus inn med sånn "spesial edition" verktøy, eller klemmes inn igjen me ei rørtang ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 28, 2009 Stempelet må skrus inn. Enkleste er et spesialverktøy. Selges i de fleste bilrekvesita butikker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 28, 2009 Ok. Takk for kjapt svar Christian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 28, 2009 http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=500&iItemId=82465 Denne fungerer utmerket til denne jobben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 28, 2009 http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=500&iItemId=82465 Denne fungerer utmerket til denne jobben jeg sleit faktisk med å bruke denne. siden det var sånn kant rundt hele "rundingen" som var litt mindre enn selve stempelet. så jeg tok vinkelslipern og slipte vekk denne kanten og så tok jeg og slipte litt av de to som stakk ut så de passet fint inn på stempelet. da var den ok å bruke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 1, 2009 kan bruke en knipex, klemme rundt stemplet, og presse ned med en hammer eller noe sånt, fungerte fint for meg, tok bare litt lengre tid.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 1, 2009 Jeg brukte ganske enkelt en tang, åpne kjeften, en del i hver fordypning i stempelet, og skru inn. Forutsetter vel at det er lett bevegelse i den, men anbefaler heller ingen å montere den om den ikke beveger seg lett nok... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...