A4 B5 1.8 TQ med 0 turbotrykk

Anbefalte innlegg

Nylig chippet bilen for ca 1 mnd siden. Og bilen har gått bra helt til nå. Også byttet avlastningsventil(resirk).

Jeg var kjørte i går tidlig og da gikk bilen helt fin. Så skulle jeg kjøre hjem 4 timer etterpå og da var det ikke noe drag i bilen. Den stoppa når den fikk litt belastning som i oppover bakke i litt tungt gir. Men da gikk bilen og nøkka litt akkurat som om turboen prøvde å slå inn.

I dag tenkte jeg skulle sjekke om jeg kunne finne ut av hva som er feil. Så jeg gikk direkte på avlastningsventilen for å se at alt satt ordentlig(for det kom veldig pjuuff når ga på). Og jeg fikk en følelse av at slangen fra turboen satt dårlig. Og satte den GODT fast nå og skulle prøve den.

Og motoren gikk helt fint nå. Men det er ikke noe turbotrykk.

Hørt at motoren kan ha gått i sånn nødmodus. Kan det være tilfelle her? Skulle jeg ha fått noe melding i instrument displayet?

Litt vansklig å forklare, er ingen Audi "kjenner". Har kun hatt denne bilen i ca 5-6 mnd.

Håper det er noen som kan hjelpe meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid lurt å starte med diagnose, og ta det der fra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være luftmassemåleren som er defekt.. prøv å napp ut ledningen, og se om den går noe bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid lurt å starte med diagnose, og ta det der fra.

Da er diagnose utstyr bestilt. Får håpe på rask tilbakemelding/levering slik at jeg finner ut av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være luftmassemåleren som er defekt.. prøv å napp ut ledningen, og se om den går noe bedre.

Kanskje et litt dumt spørsmål, men hvor siter luftmassemåleren ? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I luftfilterboksen. Sitter en kontakt som går inn i den.. ta av den og prøv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I luftfilterboksen. Sitter en kontakt som går inn i den.. ta av den og prøv :)

Tok ut denne, men merket ingen forskjell.: klø :

motor.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke lmm, den ligger under toppa på høyre på bildet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

der har du den

motor.jpg

motor.jpg

motor.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

der har du den

Aha, takk.

Men tok ut kablene, og det ga ingen resultat. Fortsatt ikke noe turbotrykk. Eneste var at ABS og en trekant med ! lyste i instrumentpanelet.

selv om det var lekasje til avlastningsventilen, det skal ikke ødelegge turboen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan ikke være magnetventilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sikkert kjøre diagnose på den i morgen. For det er den svarte med litt styling som går rundt årnes-haga?

Edit:

Du får sende Pm/melding til 93019844 om det er aktuellt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk kjørt diagnose i går. 1 feil på lampasonden. Vi endte med å ta ut lmm og magnetventilen og merkelig nok fikk jeg fult turbotrykk igjen. :S

Vi fikk heller ikke opp turbotrykket på vagcom. noen som veit hva dette kan skyldes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi fikk heller ikke opp turbotrykket på vagcom. noen som veit hva dette kan skyldes?

At det ikke er noen trykkmåler på AEB motoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det ikke er noen trykkmåler på AEB motoren?

Stemmer det. Leitet igjennom de forskjellige gruppene, men fant ikke noen med turbo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kanskje ikke helt jeg skjønte hva du mente, men inne på 01-Engine-measuring block så skal man få frem turbotrykket på en av de gruppene, og der får jeg ikke frem turboen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.