#1 Skrevet Juni 28, 2009 fikk på fredag en tikkelyd i min golf 2, kommer og går litt men hører det ganske godt, noen som vet hva dette kan være? motoren er en 1,8 90 forgasser, 85mod... kan det være pga varmen at olja blir litt tynn? hadde det prob på mustangen min da det var så varmt ifjor, da tikka den litt og mista oljetrykk pga tynn olje i varmen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 28, 2009 Er vel slitte ventilløftere tenker jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 28, 2009 er nok slitte ventilløftere ja, men lyden vil bli krafigere da det er varmt ute(olja blir tynnere) Hører spessielt det på bmw e30 osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 29, 2009 (endret) ok:) ja for lyden kommer og går nå om dagen så... og da er spm og, HVA slags løftere er det i motoren min? mekaniske eller hydrauliske? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 29, 2009 Mener hydr.løftere kom i -86. Men har du en sen -85 kan det hende du har det. Bruker å stå et lite klistremerke på toppdekselet ("hydr" med et rødt kryss el.lign over). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 29, 2009 Mener hydr.løftere kom i -86.Men har du en sen -85 kan det hende du har det. Bruker å stå et lite klistremerke på toppdekselet ("hydr" med et rødt kryss el.lign over). aaah ok da skal jeg ta en titt, bilen er reg rett før jul 85 så kan hende den har hydr da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 29, 2009 er nok ganske så sikkert løfterene dine som har tatt kvelden ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 29, 2009 er nok ganske så sikkert løfterene dine som har tatt kvelden ja Tatt kvelden og tatt kvelden...er ikke noe fare å kjøre med det slik jeg har forstått.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 29, 2009 bare et tips her sjekk om sila i oljepumpa er tett.. om det skjedde brått. ikke sikkert løfterene får nok oljetrykk ikke farlig og kjøre med. men blir ikke noe bedre heller, løftet blir vel mindre og (usikker på denne). men lite olje i de hydraulske løftera vil jo gjøre at ventilen ikke får full åpning slik som jeg ser det såh sjekk olje/oljepumpe/løftere løftera sjekker du enkelt, ta av toppdeksel. og finn en liten trepinne (noe som ikke skader dem) så trykker du på dem (husk at du skal trykke på dem når ventilen er helt stengt, om du har ca 1mm med "slark" i løftera. så er dem defekte dette er da feilsøking på hydr løftere.. kom etter hva jeg veit hydr løftere i midten av 84. dvs. de som er 85mod ifølge vws irriterende skiller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 29, 2009 Tatt kvelden og tatt kvelden...er ikke noe fare å kjøre med det slik jeg har forstått.. tatt kvelden var kanskje ikke rette ordet å bruke men:p det eg mente var at de mest sannsynlig er slitte, å bør isåfall skiftes visst tikkingen skal forsvinne. ingen problem å kjøre med det, men veldig irriterende å høre på, hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 29, 2009 var hydrauliske ja. stod på toppdekselet:) skal ta en sjekk når det blir litt kjøligere i lufta, orker ikke så mye nå så, vasket bilen og skrudd på frontleppe igjen etter 4hjulskontroll og RENNER svette,hehe.. skal bytte olje og oljefilter på den + bunndekselpakning, da tar jeg en sjekk på oljepumpa samtidig tenker jeg. så kan jeg ivertfall utelukke det, men spørs nok om det ikke er løfterene som begynner bli litt slitne.. men som jeg forstod var ikke dette direkte farlig kjøre med ikkesant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 30, 2009 Nei det er ikke farlig. Ikke unormalt at det tikker i en gammel golf eller hvilken som helst VAG med hydrauliske løftere. Kan være greit å sjekke oljetrykket da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 30, 2009 Nei det er ikke farlig. Ikke unormalt at det tikker i en gammel golf eller hvilken som helst VAG med hydrauliske løftere. Kan være greit å sjekke oljetrykket da.. ja har vurdert en liten oljetrykksmåler. skal bytte bunndeksel pakning nå og da skal jeg skru ut pumpa, se om den er som den skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 30, 2009 Hvis du skal handle nye løftere kan jeg varmt anbefale http://www.kmcams.com Har handla der ett par ganger og de har gode priser og veldig rask forsendelse! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...