9,5x 18" ET 35 på passat 3bg??

Anbefalte innlegg

Driver å ser på neste års sommerfelger.. Passer 9,5x 18" ET 35 på en ca 40mm senket passat 3bg 2001 4 motion? Har nå 9x 18" ET 30 og det funker supert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 9,5x18" på min passat 3b syncro,usikker på ET, men er valset forran. og senket mere en 40mm :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 9,5x18 ET 20 foran på min, men kw settet nesten i bunn:) funker fint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 9,5x18 ET 20 foran på min, men kw settet nesten i bunn:) funker fint

 

Stikker felgkanten innafor altså? Med hvilke dekk? skal ha 235/40 dekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stikker ikke innenfor da nei:) hadde 225\40 dekk med bra strekk, skal du ha den innenfor må du ned på ET iallefall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dette er bruksbil, subber så vidt nå i fæle dumper i vegen... med 9x 18 Et30 med 235/40.. så skjønner ikke hvordan det skal gå med 9,5x 18 et 20: eek : det må subbe noe jævelig med fullt demper utslag. Felg kanten må da slå opp i skjermene da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

If you ain't rubbin', you ain't dubbin'! : ja :

 

Man kjører vel etter "forholda"? Mulig understellet ditt er mykt, men med mine 9,5x19 og 5mm spacer havner jeg på ET36 og det går fin-fint! Kjører da med KW2 som kan justeres enda stivere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde KW var2 som var justert på nesten stivest, gikk utrolig bra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 8.5x18" og 9.5x18" med ET-35 og 225/40/18 rundt baut på min Passat 3bg stasj. Med omtrent 90mm senk frem og MAX senk bak med TA Technix, og det fikk kjempefint:) Prøvde helt i bunn frem også, med 7.5x17" 225/50/17 og det skrapa opp fremskjermene ved "litt" rattutslag: rolleyes Så måtte opp en del, når 18" kom fram..

 

Legger ved et par bilder:)

 

Siste bildet er med MAX senk frem og 17"..(GUUUD Som jeg savner denne bilen: gråter : )

DSC03595.jpg

DSC03589.jpg

DSC03491.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 9,5x18 ET 20 foran på min, men kw settet nesten i bunn:) funker fint

 

Har motsatt erfaring, hadde i 2000 9,5x18 ET30 rund baut med smale Falken FK451 i 225/40 18 og med KW gewinder, ca 70mm senk og skikkelig utvalsa og lakkerte forskjermer, så subba det fortsatt litt. Måtte feste innerskjermene med sikaflex og slipte hele tida bort lakken på flensen/kanten. Angrer på at jeg gjorde dette med bilen i ettertid, men det var litt kult også da. Ville feiget ut og valgt 9 eller 8,5 tom foran. Hvis du skal ha 9,5, så må ET være max høyt uten å butte innover, rundt 40.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har motsatt erfaring, hadde i 2000 9,5x18 ET30 rund baut med smale Falken FK451 i 225/40 18 og med KW gewinder, ca 70mm senk og skikkelig utvalsa og lakkerte forskjermer, så subba det fortsatt litt. Måtte feste innerskjermene med sikaflex og slipte hele tida bort lakken på flensen/kanten. Angrer på at jeg gjorde dette med bilen i ettertid, men det var litt kult også da. Ville feiget ut og valgt 9 eller 8,5 tom foran. Hvis du skal ha 9,5, så må ET være max høyt uten å butte innover, rundt 40.

 

Ja, skjønner ikke at folk får på 9,5" med ET 30- 20... og mener det ikke subber. Da kan di ikke bruke bilen annet enn til å kjøre runder fram og tilbake på flate veier og i lav hastighet. Jeg går nok for 9" Et 30 det vet jeg funker... med henger og maks demperutslag. Kjørte 1000KM i helga med 1200kg henger og fullastet bil.. funket uten subbing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, skjønner ikke at folk får på 9,5" med ET 30- 20... og mener det ikke subber. Da kan di ikke bruke bilen annet enn til å kjøre runder fram og tilbake på flate veier og i lav hastighet. Jeg går nok for 9" Et 30 det vet jeg funker... med henger og maks demperutslag. Kjørte 1000KM i helga med 1200kg henger og fullastet bil.. funket uten subbing.

 

Jepp og selv med 9 tom ET30 er man helt i grenseland mht subbing med alle 225 dekk. Etter min oppfatning kan 9 tom ET30 være verre enn 9,5 ET35 fordi toppen av dekket er lengre ut og felgen er like langt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er hjul jeg har hatt på min 3bg med senk fra fk Så og si i bånn!

 

- 10X18 OG 8.5X18 forran med et 21. Det gikk strålende. Selv bak hvor dekkstrekket ble perfekt. Kjørte på 225/40/18 rundt hele..

 

- 9.5X19 både forran og bak med et 38 gikk også kjempe fint:)

 

 

Har hatt en del annet også, men de jeg nevnte over er vel di største dimmensjonene sånn sett. Så det er utrolig hva som går, men det som er veldig trygt er jo 8.5x18 el 19 med 225/40/18 eller 225/35/19 dekk og ET 35. Det fungerer gull uansett:)

 

Selv vil jeg ha 10,5x19 felg bak og 9x19 forran men om det blir i år eller neste år vet jeg ikke enda.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er hjul jeg har hatt på min 3bg med senk fra fk Så og si i bånn!

 

- 10X18 OG 8.5X18 forran med et 21. Det gikk strålende. Selv bak hvor dekkstrekket ble perfekt. Kjørte på 225/40/18 rundt hele..

 

- 9.5X19 både forran og bak med et 38 gikk også kjempe fint:)

 

 

Har hatt en del annet også, men de jeg nevnte over er vel di største dimmensjonene sånn sett. Så det er utrolig hva som går, men det som er veldig trygt er jo 8.5x18 el 19 med 225/40/18 eller 225/35/19 dekk og ET 35. Det fungerer gull uansett:)

 

Selv vil jeg ha 10,5x19 felg bak og 9x19 forran men om det blir i år eller neste år vet jeg ikke enda.. :)

 

 

Vil ikke felgkanten butte i hjulbuen ved fullt demper utslag??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo, det er det som er problemet med store felger og strekt lavprofil samme med mye senk.. felgen subber rett i skjerm/kaross, og ikke dekket.. og det er ikke kosesubbing :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

- 9.5X19 både forran og bak med et 38 gikk også kjempe fint:)

)

 

Tatt fra din egen tråd

 

Ble montert på 9.5x19 felger i går både forra og bak. Forran måtte christer lage til plass og da måtte vi bruke vinkelsliper. hehe. Men det ble fint plass og null subbing. Felgene er av typen BBS Le mans replica.?

 

Gikk sikkert kjempefint, men greit å ta med alle detaljene også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja det er sant. Dette måtte tilpasses litt innover med 9.5x19 forran men var ikke mye og det ble som sagt null subbing når det var montert ferdig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er hjul jeg har hatt på min 3bg med senk fra fk Så og si i bånn!

 

- 10X18 OG 8.5X18 forran med et 21. Det gikk strålende. Selv bak hvor dekkstrekket ble perfekt. Kjørte på 225/40/18 rundt hele..

 

- 9.5X19 både forran og bak med et 38 gikk også kjempe fint:)

 

 

Har hatt en del annet også, men de jeg nevnte over er vel di største dimmensjonene sånn sett. Så det er utrolig hva som går, men det som er veldig trygt er jo 8.5x18 el 19 med 225/40/18 eller 225/35/19 dekk og ET 35. Det fungerer gull uansett:)

 

Selv vil jeg ha 10,5x19 felg bak og 9x19 forran men om det blir i år eller neste år vet jeg ikke enda.. :)

 

Uansett med ET21 og 225 dekk, så kan det kun være 2 grunner til å dette ikke subber når man legger hjulet på sving og kjører over en kant, og det er enten at bilen er knallstiv, eller så er den så høy at hjulet ikke fjærer opp til skjermen. Rett fram subber nok ikke ET21 med 225, men man svinger jo av og til også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nå tillegge at 9x 18" et32 med 235/40 18 også tar oppi innerskjerm ved omtrent fullt demper utslag. Fikk dette med 3 stk i bilen med full bagasje.. tar i både foran og bak. Så tror det er mange her i klubben som virkelig ikke bruker bilene sine mer enn på flat bakke, eller kjører i 10- 20km/t over ugjevn veg osv..: haha : Er så mange som mener at det og det går bra, men hvorfor i H*lvete tar det borti hos meg da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det vel ingen av oss som har identisk oppsett som antall cm senk, felgdim, dekkstrekk og kjørestil så det finnes jo ingen direkte fasit på dette ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nå tillegge at 9x 18" et32 med 235/40 18 også tar oppi innerskjerm ved omtrent fullt demper utslag. Fikk dette med 3 stk i bilen med full bagasje.. tar i både foran og bak. Så tror det er mange her i klubben som virkelig ikke bruker bilene sine mer enn på flat bakke, eller kjører i 10- 20km/t over ugjevn veg osv..: haha : Er så mange som mener at det og det går bra, men hvorfor i H*lvete tar det borti hos meg da??

 

Helt enig med deg, når jeg hører om "ET15 og 100mm" senk som går fint, så er det ugler i mosen et eller annet sted. Eller så har de kjøpt en bil med valsede skjermer uten at de vet det, hihi :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.