#1 Skrevet Juni 29, 2009 Var å handla ny bil i dag , viste at bilen hadde eit problem med at den tømmer seg for straum iløpet av ein dag eller so. Prøvde etter eg kom heimigjen å teste kor mykje forbruket låg på, fant ut at bilen trekker ca 0,80 mA uten at nokon ting er i drift. Prøvde å nappe ut alt av sikringar etter tur, men fant ikkje rota til problemet der, nokon som har eit tips? Hadde våre kjekt å vite om dette er eit kjent problem med ein forhåpentlivigvis lykkelig utgong for meg Bilen er ein 96 modell A4 1,8 Tq All Hjelp Mottas Med Stor Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 29, 2009 0,8 mA? 12v * 0,0008 = 0,0096w. Det må være klokken. Om det er 0,8A du mener, så blir det jo 96w, og det er forholdsvis mye. Da har du originalanlegget på full guffe omtrent, og et ordinært batteri ville ha røket på noen timer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 29, 2009 Hadde samme problem på min 97 mod TQ også,fant ikke ut hva det var.Helt til en dag da jeg vasket bilen og det luktet svidd,rørte på slange til spyler oppe ved ruta og det gnistret.Gamle eier hadde satt i nytt batteri som ikke var orginalt,det var for høyt pluss at det satt løst.I gitte situasjoner la det seg i mot pansret og + og - lå og gnisset mot dette.Fikk satt det fast og la en gummi plate over + polen,nå er det masse mnd siden det har vært fritt for strøm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 29, 2009 Etter ein tlf fekk eg vete at det var ikkje 0,8 mA det var 0,8 A!!! Han som hadde bilen før meg kunne ikkje la den stå i meir enn ein dag før straumen var vekk, men sålenge han køyrde ein tur kvar dag var det ingen problem,men "litt" irriterande å ha det slik @Roy - Har ikkje sjekka så mykje , men trur ikkje dette batteriet skal vere for stort,men skal ta ein kikk på dette litt seinare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 30, 2009 Hadde samme problemt på min bil(S4 4,2), den trakk 0,8-0,85A. Trakk den ene sikringen etter den andre, uten at strømtrekket endret seg. Så jeg begynte å trekke ut kontakten på noen sensorer i motorrommet i håp om å finne synderen der, å da jeg trakk ut luftmengdemåleren falt strømtrekket ned til 0,2A, så det er jo et tips til deg, sjekk luftmengdemåleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 30, 2009 0,2a er fortsatt litt da.. På gamle bilen min var det KUN klokken og en idle-spenning til ECUen som gikk. A4en er jo fullstappet med dilldall, så er vel litt mer der kanskje.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 30, 2009 Hadde samme problemt på min bil(S4 4,2), den trakk 0,8-0,85A. Trakk den ene sikringen etter den andre, uten at strømtrekket endret seg. Så jeg begynte å trekke ut kontakten på noen sensorer i motorrommet i håp om å finne synderen der, å da jeg trakk ut luftmengdemåleren falt strømtrekket ned til 0,2A, så det er jo et tips til deg, sjekk luftmengdemåleren. Ikkje dumt tips , kan ta å teste på den seinare idag Du måtte altså skifte luftmengdemåleren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 30, 2009 Ikkje dumt tips , kan ta å teste på den seinare idag Du måtte altså skifte luftmengdemåleren? Har ikke fått skifta luftmengdemåleren ennå, fordi den fungerte fortsatt, selv med strømtrekket, nappa bare ut kontakten over natta. Men nå har luftmengdemåleren tatt kvelden for godt, og må skiftes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 1, 2009 Mener du å si at med ALLE sikringene ute, så trekker bilen fremdeles strøm? Lest av feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...