Audi: Ny Urquattro i 2010?

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg likte fronten helt:confused: Ble litt mye sånn "terminator" front..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsj....så jo ut som en sånn s5 eller hva f..n den heter for no`..:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte forsåvidt bilen, men er det så smart å prøve seg på noe de ikke kan overgå? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke lett å hoppe etter Wirkola, og her når de ikke bort til kulen engang etter min mening.... : dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal de lage en ny UrQuattro, får de beholde de gamle karosseriformene, så får de prøve seg med litt ny vri, samt nytt understell, motor, interiør osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der var helt krasj..... den likte jeg ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal de lage en ny UrQuattro, får de beholde de gamle karosseriformene, så får de prøve seg med litt ny vri, samt nytt understell, motor, interiør osv.

Helt enig, kjøre samme linjer og gjøre noe ut av det slik som USA har gjort med retromodellene av de gamle muskelbilene, det hadde vært skikkelig kult, og selfølgelig skulle den fått motoren fra TT RS :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den MÅ få den nye 5`er motoren ,.... en ekte "ur quattro" har ikke V8 , V6 eller V10!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper Audi kommer til å bredde skjermene på RS5 coupe slik de har gjort på RS6 og således kan de trekke paralleller tilbake til den originale Audi Quattro fordi de da igjen har en breddet coupe. Men jeg tror ikke de kommer til å lage en helt ny bil som skal hete Audi Quattro midt oppi de andre modellene. Men jeg vet ingenting om dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper Audi kommer til å bredde skjermene på RS5 coupe slik de har gjort på RS6 og således kan de trekke paralleller tilbake til den originale Audi Quattro fordi de da igjen har en breddet coupe. Men jeg tror ikke de kommer til å lage en helt ny bil som skal hete Audi Quattro midt oppi de andre modellene. Men jeg vet ingenting om dette.

Tipper Autoblog har spekulert vel mye her ja. :) RS5 er ventet å vises i Frankfurt i September, og leveres ganske sikkert til første kundene på nyåret 2010. RS5 vil få suge V8 som i siste RS4. Vekten sies å være en del lavere enn dagens S5.

Når det er sagt kan jeg ikke annet enn å le hver gang en tråd om en ny bilmodell dukker opp. Samme folka som roper høyest "æsj" sitter et halvt år etter lansering å skryter designet opp i skyene. Husker godt det ble diskutert i vulgære ordlag hvorvidt "nye" A5 lignet Hyundai Cupè når de første bildene dukket opp ved lansering. Noen ganger overrasker det meg hvor konservative noen klarer å fremstå. Blir som når BMW-folket satte spørsmålstegn ved den nye modellen X5. De hadde da vitterlig et bredt modellutvalg allerede med både 3, 5 og 7-serie. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper Autoblog har spekulert vel mye her ja. :) RS5 er ventet å vises i Frankfurt i September, og leveres ganske sikkert til første kundene på nyåret 2010. RS5 vil få suge V8 som i siste RS4. Vekten sies å være en del lavere enn dagens S5.

Når det er sagt kan jeg ikke annet enn å le hver gang en tråd om en ny bilmodell dukker opp. Samme folka som roper høyest "æsj" sitter et halvt år etter lansering å skryter designet opp i skyene. Husker godt det ble diskutert i vulgære ordlag hvorvidt "nye" A5 lignet Hyundai Cupè når de første bildene dukket opp ved lansering. Noen ganger overrasker det meg hvor konservative noen klarer å fremstå. Blir som når BMW-folket satte spørsmålstegn ved den nye modellen X5. De hadde da vitterlig et bredt modellutvalg allerede med både 3, 5 og 7-serie. ;)

Helt enig med de siste. Ellers er jeg litt skuffa over nok en sugemotor i RS5 dersom dette er bekreftet for det har jo vært spekulert i både V8 biturbo eller t.o.m V10 i denne (selv om den nok ville blitt for tung). Men grom bil uansett, for all del, bare viktig for imaget at den gruser M3 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig, kjøre samme linjer og gjøre noe ut av det slik som USA har gjort med retromodellene av de gamle muskelbilene, det hadde vært skikkelig kult, og selfølgelig skulle den fått motoren fra TT RS :D

Enig :)

Her er to merker som virkelig har forstått hvordan de skal få gamle klassiske perler til å gjenoppstå på en moderne høyst spiselig måte på alle områder...(syns jeg da..)..Do we have to say more..: smil :

ext_challenger_01.jpg

mustang.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"ur" = old school.

Ingen ting som kommer til å bli råere uansett..

Dette blir for dumt, de får finne på noe nytt i stedet. !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir for dumt, de får finne på noe nytt i stedet. !

Enig. Lenge siden de har levd opp til "vorsprung durch technik" :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

100% enig med Jon-Christer her..

Skjønner at dette er "fantasibilder" enda , men for meg ser den akkurat ut som en A5/S5.

Lag den etter de gode gamle linjene , og med den nye motoren med RETT antall sylindre!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke minst rett vei ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tsss.... de kan vel igrunn kalle denne bilen hva de måtte ønske, men noe særlig til felles med gamle urquattroen vil den nok ikke få i det hele tatt, det vil bare bli enda en sportscoupe fra Audi og ikke noe mer.

For hvordan skal de kunne lage en bil i samme ånd som den orginale quattroen da denne var ment og inspirert for rally??? Denne morroa er jo lenge siden Audi har vært med på...

Så må en heller ikke glemme at quattroene var satt sammen på på eget samlebånd, for hånd. OG var revolusjonerende på sin måte med permanent 4x4 i personbil og toppa heila driten med en kraftig turbomotor, hvordan skal de kunne lage noe på høyde med dette idag da...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette sto på en svensk side, med samme bilde som i starten av tråden her. Her snakker dem om 2012

"The new model rumour-mill strikes again. This time the speculation comes from German publication Autobild, looking at the possibility of the legendary Audi Quattro Coupe returning to inhabit the earth.

Since the ‘Ur-Quattro’ debut in 1985, the automotive world has been pining for a successor to Audi’s ballistic all-wheel-drive rally special.

If the rumours are true, then, a spiritual successor could arrive by 2012 with a lightweight version of the A5 called the A5 Quattro Coupe.

The A5 Quattro coupe would slot into the lineup between the current S5 and the soon-to-arrive RS5. Targeted price for the performance coupe is said to be around €70,000 (AUD $129,300)

Though likely to lack the original bespoke bodywork, the Quattro Coupe can be expected to appear (should it appear) with a light-weight body with a target weight of under 1400kg. We might also expect, if the rumours have substance, a 317kW (425hp) bi-turbo V6 delivering power to all four wheels.

The idea may seem a little far-fetched right now, with Audi already providing a well-stocked performance line-up. We’ll keep en eye on the situation and bring you any details should they fall from the sky."

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Since the ‘Ur-Quattro’ debut in 1985, the automotive world has been pining for a successor to Audi’s ballistic all-wheel-drive rally special.

Ehhh, bomma vel med 5 år der ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ut som en hellt vanlig A5 på karosseiforma (gjerna noe krumpa), da med noe alla R8`e front

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.