#1 Skrevet Juni 30, 2009 Hei Synes det kunne være artig å høre hva for rundetider dere andre som var der kjørte på, og hva for bil. litt artig for sammenlikning bare:) Jeg for min del kjørte beste tid på 1.16.5 med min originale VR6 golf. (klokket manuelt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 30, 2009 Kjørte på 1.11,3 med Audi A4 1,8tq, med motor som ikke er helt i form pga. def. lmm. Tipper jeg hadde effekt lik original 1,8t. Målt med gps. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 30, 2009 Har bare tider fra ene heatet mitt. Polo 1,9 TDI 1:16 1:16 1:18 1:17 1:16 Hadde sluttfart på 145 km/t ved nedbremsing etter langstrekka stort sett hver runde hele dagen la jeg merke til. Til sammenligning hadde jeg 190 på samme stedet med S6'n. Begynte nedbremsing ved 50 meters merket med Polo'n men måtte starte nedbremsing ved 75 meter ca med S6'n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2009 Klokka til ca 1:15. Med min A3 2.0TQ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 30, 2009 1.14.0 med Lars Olavs GPS mener jeg den beste tiden ble. Hadde ikke trodd det tunge droget skulle være såpass nærme mk1 16v, mk2 VR6 og e90 325i! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 30, 2009 1.14.0 med Lars Olavs GPS mener jeg den beste tiden ble. Hadde ikke trodd det tunge droget skulle være såpass nærme mk1 16v, mk2 VR6 og e90 325i! Stemmer det. Nest beste tida var 1.14,5. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 30, 2009 Ha ha der ser du Marius. Du hadde slått meg:) Tunge drog? Veier den ikke bare 1346 kg da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 30, 2009 Kjørte på 1.11,3 med Audi A4 1,8tq, med motor som ikke er helt i form pga. def. lmm. Tipper jeg hadde effekt lik original 1,8t. Målt med gps. 1.11,3 med 150hk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 30, 2009 (endret) Ha ha der ser du Marius. Du hadde slått meg:) Tunge drog? Veier den ikke bare 1346 kg da? 1410 sa vekta med full tank og meg i. edit: Og jada, veier over 64 kg faktisk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 30, 2009 1.11,3 med 150hk? understell, dekk, bremser og kjørefedigheter utgjør mye på rundetid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 30, 2009 understell, dekk, bremser og kjørefedigheter utgjør mye på rundetid Ja, vet jo det. Må jo få lov til å bli imponert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 30, 2009 1410 sa vekta med full tank og meg i. edit: Og jada, veier over 64 kg faktisk Mente egenvekten på bilen ink 75 kg fører var 1346 jeg. Men det er vel også induiduelt med hvor mye utstyr du har også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 30, 2009 Vekt/Hk/Nm på Poloen Knut-Erik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 30, 2009 1:15, på 5år gamle sommerdekk, av type S+V. Og helt orginale fjører og dempere, fra 96. Neste gang jeg skal utpå, blir med senket bil og egnede dekk. Forresten en 96 S6 2,2TQ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 30, 2009 Kjørte på 1.11,3 med Audi A4 1,8tq, med motor som ikke er helt i form pga. def. lmm. Tipper jeg hadde effekt lik original 1,8t. Målt med gps. Imponerende:) Gidder du dele info om dekk, understell, bremser osv.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 1, 2009 Imponerende:) Gidder du dele info om dekk, understell, bremser osv.... Takk. Info om bilen ligger i prosjekttråden, se link i signatur. Men kort fortalt har jeg bygd bilen for å få den til å kunne sette gode rundetider uten å gjøre noe med motoren. Effekt er oppskrytt hvis ikke resten av bilen henger med, noe jeg vil si jeg har fått bevist noen ganger. Kjører med KW variant 3, polyforinger i hele understellet, HR stabstag til S4/RS4 foran og bak, tårnstag foran fra A6/S4, Ferodo DS3000 bremseklosser, oppgradert skive foran til 312 mm og Yokohama A048 r-dekk. Det er de store tinga, så har jeg gjort litt mindre mods som å flytte batteriet til bagasjerommet, oppgraderte motor- og girkassefester, diff-fester i poly, forge-resirk, frontmontert ic m.m. Det neste nå blir vel nye stoler og 6-punkt-belter, mulig jeg går for litt letting ved å ta ut tepper inni bilen også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 1, 2009 Min ble 1.08,1 logget med RaceChrono / 5hz GPS. Ideal tid på 1.07,3 sier at det er mer å hente på sjåføren. (Satt sammen av de 5 beste sektor tidene) Hadde litt problem med bremsene så jeg måtte bla begynne innbremsinga på langsia allerede ved 150m meters merket... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 1, 2009 Vekt/Hk/Nm på Poloen Knut-Erik? 1272 kg. Skal ha oppunder 140 hk og 290 nm med chip minus alle som er på beite etter 6 år og snart 150 000 km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 2, 2009 Takk. Info om bilen ligger i prosjekttråden, se link i signatur. Men kort fortalt har jeg bygd bilen for å få den til å kunne sette gode rundetider uten å gjøre noe med motoren. Effekt er oppskrytt hvis ikke resten av bilen henger med, noe jeg vil si jeg har fått bevist noen ganger. Kjører med KW variant 3, polyforinger i hele understellet, HR stabstag til S4/RS4 foran og bak, tårnstag foran fra A6/S4, Ferodo DS3000 bremseklosser, oppgradert skive foran til 312 mm og Yokohama A048 r-dekk. Det er de store tinga, så har jeg gjort litt mindre mods som å flytte batteriet til bagasjerommet, oppgraderte motor- og girkassefester, diff-fester i poly, forge-resirk, frontmontert ic m.m. Det neste nå blir vel nye stoler og 6-punkt-belter, mulig jeg går for litt letting ved å ta ut tepper inni bilen også. ja, Poly og justerbart er på plass hos meg, men skjønner jeg trenger no mer stabstag:) Vurderer også gateslicks til neste sesong. Fått noen få hester til hadde jo heller ikke skadet da:) Hadde nok hjulpet fælt bare å bikket 200HK:) Men uansett, deler tanken med: "Driving a slow car quickly can be more fun than driving a fast car slowly!" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 2, 2009 Stab-stag er det som gjør absolutt mest med bilen. Hvis jeg bare skulle velge en oppgradering, og kjørt alt annet originalt, ville stab-stag vært mitt valg. Jeg satte på disse før fjorårssesongen, og var det eneste jeg gjorde med bilen fra året før. Kjørte med samme dekk, bremser og oppsett på dempere, og kjørte to sekunder raskere på Rudskogen, bare på grunn av stab-stag. Litt mer effekt hadde selvsagt verdt greit, spesielt for å holde litt bedre følge på strekkene slik at man kan bremse seg forbi effektmonstrene inn i neste sving. I dag er det litt vanskelig siden avstanden blir for stor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 2, 2009 Stab-stag er det som gjør absolutt mest med bilen. Hvis jeg bare skulle velge en oppgradering, og kjørt alt annet originalt, ville stab-stag vært mitt valg. Jeg satte på disse før fjorårssesongen, og var det eneste jeg gjorde med bilen fra året før. Kjørte med samme dekk, bremser og oppsett på dempere, og kjørte to sekunder raskere på Rudskogen, bare på grunn av stab-stag. Litt mer effekt hadde selvsagt verdt greit, spesielt for å holde litt bedre følge på strekkene slik at man kan bremse seg forbi effektmonstrene inn i neste sving. I dag er det litt vanskelig siden avstanden blir for stor. Om du skal på Rudskogen i Aug. Har du en passasjerrunde å avse? Skulle vært utrolig gøy å sett hvordan det fungerer:) Så vet jeg hva jeg har å gjøre i garasjen i vinter.... hehe....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 2, 2009 Ble klokket inn av Heine til 1.15,1, noe som er en personlig forbedring på nesten 2 sek fra i fjor Har slitne fôringer i understell bak, girkasse jeg sitter og "pilker" med samt ei bilrompe som slenger godt på seg. Neste år blir det nye polyforinger rundt om og oppgradering av stag. Ønsker meg også tettere girkasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 2, 2009 Om du skal på Rudskogen i Aug. Har du en passasjerrunde å avse? Skulle vært utrolig gøy å sett hvordan det fungerer:) Så vet jeg hva jeg har å gjøre i garasjen i vinter.... hehe....... Regner med jeg skal på treff i august, ja. Blir på lørdagen, så om du er der er det bare å komme bort å hilse på, er alltids plass til passasjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 2, 2009 Regner med jeg skal på treff i august, ja. Blir på lørdagen, så om du er der er det bare å komme bort å hilse på, er alltids plass til passasjer. SUPERT! Will do:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 2, 2009 Min ble 1.08,1 logget med RaceChrono / 5hz GPS. Ideal tid på 1.07,3 sier at det er mer å hente på sjåføren. (Satt sammen av de 5 beste sektor tidene) Hadde litt problem med bremsene så jeg måtte bla begynne innbremsinga på langsia allerede ved 150m meters merket... Hvilken GPS enhet bruker du på telefonen din og blir det bra målinger på Rudskogen, Våler og Nürburgring? Hvor har du rigga opp utstyret under kjøring? Får vel ikke kjøre med dette "løst" i bilen på Ringen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...