Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på om convertere er "smurt" fra girkassens oljepumpe i center, eller om de er for seg selv, dvs at de er fylt med "egen" olje..

Jeg holder på å gå over bmw'en, og i den forbindelse har jeg tatt ut motoren. Når jeg tok den ut, hang converteren litt vinklet ned. Da rant det olje ut av den. Det ser ut som girolje. Spørsmålet blir derfor; vil den fylles opp igjen av girkassens oljepumpe, eller må den fylles av meg før jeg skrur sammen?

Vet at det ikke er en vag jeg skrur på, men en converter er en converter.. Neste gang kan det være en vag...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De e lugnt. Converteren deler definitivt olje med resten av gearkassa. Trenger ikke fylles på noen måte før montering. Viktigst er å sjekke at den er helt på plass før du skrur motor og kasse sammen igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. Takk for svar.

Regner med når du sier helt på plass, så mener du at den og motor/gir må være helt sammen før man begynner å skru på boltene mellom gir og motor? Har jo ikke rørt selve converteren som sitter på motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. Takk for svar.

Regner med når du sier helt på plass, så mener du at den og motor/gir må være helt sammen før man begynner å skru på boltene mellom gir og motor? Har jo ikke rørt selve converteren som sitter på motoren.

Nei. Siden converteren hang litt ned så har den glidd ut en cm eller to. Det er viktig å skyve den helt inn på plass i girkassen slik at sporene til oljepumpa er i inngrep med converteren. Hvis ikke vil converteren sitte noen få cm for langt ut og du vil mose oljepumpe når du senere presser motor inntil kasse.

Og når converter først er ute så legg den flatt og tapp med hevert. Da får du skiftet ut mest mulig av den gamle oljen din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.